söndag 30 maj 2010

Rätt låt vann!


Satellite med Lena var verkligen rätt låt att vinna i ESC i går! Det är en härlig frisk fläkt i tävlingen, en trallvänlig poplåt full med energi! Och Lena verkar vara en härlig, ung tjej som verkligen kom från ingenstans och fick denna chans och vann hela Eurovision! Vilken saga!!
Nu blir det Tyskland nästa år!! Jag ser redan fram emot MF och ESC 2011!! Jag går från en schlagerbubbla till en annan, ja jag ska hinna med lite fotbolls-VM innan dess. Vem vet, kanske Tyskland vinner även fotbolls-VM?
Det var roligt för Tyskland att få vinna Eurovision efter 28 år!!

5 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilken heldag för dig och Peter igår. Jag måste erkänna att jag inte tittade igår. Vi bodde nämligen hos älskade P´s syster i hennes stuga och de hade ingen TV. Men med dina inlägg här i bloggen känner jag mig ändå uppdaterad - tack för det.
    Det är självklart för mig att gratulera fina katter som fyller år, vare sig de spinner här på jorden eller i katthimlen. Och självklart gratulerar jag de av mina vänner som firar bröllopsdag. Och är det en 11-årig så är det verkligen kärlek!
    Hoppas du får en bra vecka, kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Jaa! Jag och dottern blev så glada över Tysklands vinst! Verkligen kul för Tyskland, och nu har dottern blivit nyfiken på Tyskland och ser fram emot att åka igenom där på väg till Frankrike i sommaren. Så ett uppsving för Tyskland för den unga generationens intresse kan detta kanske bli ;-)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Åhh jag håller med! Vilken "gla- låt" som vann iår!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Helt otroligt - men jag missade hela grejen. Tyvärr. Fick läsa tidningen dagen efter. Synd på Sverige men grattis till Germany.

    SvaraRadera
  5. Vad skant att du tycker att ratt lat vann!!
    Go you!!

    SvaraRadera