söndag 28 juni 2009

6 promenader på en vecka

Det är facit av veckan: jag har lyckats gå morgonpromenader måndag-lördag, imorse var jag lite seg och avstod. Jag är på väg åt rätt håll, sakta men säkert. Jag har varit lite seg hela dagen: igår var vi ute och åt på Hamlet först: halstrad gös med potatismos och vitvinssås. Sedan blev det en drink (Peter drack en öl) på Mörner's uteservering och sedan blev dessert i form av Crème catalana på Santini's och en cappuccino! Mycket gott! Repris av Sardinien, åtminstone efterrätten. Där träffade vi på en arbetskamrat till mig som bor i samma bostadsområde så de skulle också cykla hem, så vi bjöd hem dem lite spontant på att fortsätta hemma hos oss. Det blev vin och likör på verandan. Härlig sommarkväll igår!

Hoppas att ni har haft en trevlig helg! Vad har ni gjort för kul?

Kram

2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är!!! Heja på du är verkligen på G!

    Kram Anna ~ NuJä

    SvaraRadera
  2. Bra kämpat! Jag har också börjat med morgon promenaderna, ibland tar jag den på kvällen om orken inte finns där på morgonen. Men flera dagar i rad nu så har jag kommit iväg på en ordentlig powerwalk, 50-60 minuter. Hoppas att jag orkar hålla på.

    Annars har jag varit duktig i helgen, med både mat och motion...Lite trädgårdsarbete och städning eller rensning i lådorna. Ganska nice.

    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera