onsdag 24 juni 2009

Jordgubbar är gott!

Bild på Peters systers jordgubbstårta när sonen Pontus fyllde 15 år 12/6. Supergod!!



Idag hade vi styrelsemöte för samfälligheten hemma hos oss och för att göra det enkelt bjöd vi på jordgubbar, glass och grädde och så riven mörk choklad till fikat. Det smakade riktigt bra! Glassen är väl inte så GI-aktig men annars var det bra tycker jag! Men jag tog bara en gång.

Jag smakade lite jordgubbar på jobbet också idag. Gott med jordgubbar! Bäst att passa på nu. En del går iväg på självplock. Gör ni det? Jag gör inte det, jag är nog lite lat för det. Har varit iväg en gång, men det var inget för mig.
Tror ni inte att jag somnade igår framför Barnaby? Jag vaknade av att 2 män gick och pratade danska och jag minns att jag tänkte: "Pratar de danska i den engelska deckaren?". Innan jag kopplade...! Så jag missade vem mördaren var, men Peter sa att det var en av gubbarna. Jaha, tänkte jag, vem var det, så jag diskuterade det i morse med en arbetskamrat och hon sade hans namn och då sa en kille , som hade råkat höra oss: "Ni får ju inte säga vem mördaren är. Jag har inte sett det än! Jag spelade in det igår." Vi fick prata lite tystare då:-))Jag är helt hopplös med att somna just då! Vet inte vad det är: den vackra omgivningen kanske blir för mycket för min hjärna....:-)
Imorse var jag ute och gick och sprang om vartannat! Är mycket piggare nu! Skönt!

Vägde mig i morse också, men det har inte hänt något sedan förra veckan. Jag vet att jag gick ner (jag fuskvägde mig i helgen) men det tar väl ett tag innan jag kommer ifatt och går neråt igen.
Ha en bra kväll!


Kram

4 kommentarer:

  1. Man ska skynda långsamt! Du kommer gå ned till dina 65 målkilon!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Den tårtan skulle jag gärna kunna sätta tänderna i. Jordgubbarna missar jag heller inte.

    Eftersom jag har en moster som odlar jordgubbar brukar jag vara iväg på självplockning. Det är faktiskt ok. Jag brukar plocka ungefär en hink åt gången. Det är lagomt.

    Jag har precis kollat på svt.se. Det verkar inte som Morden i Midsummer går i repris. Men det går att se igen i SVT Play. Man sitter ju och glor på datorn istället men vad gör man inte för "tjifinspektörsuperintendent" T Barneby!

    Bra jobbat, du är snart på ditt mål,

    Katarina

    SvaraRadera
  3. Oh jag blir så avis på alla jordgubbstårtsätare! (tål ej jordgubbar)

    Duktig du är som är ute och springer och käpar på. Jag har äntligen kommit igång nu på allvar, alltså fått in någon sorts träning varje dag. Det är bra!

    SvaraRadera
  4. Jordgubbar, ja det är livets mums det! Vi har eget land och det är helt ljuvligt att gå och plocka solvarma jordgubbar! LYX!

    Jag saknar en nytagen bild av dig, det var ett tag sen du satte ut veckobild :0)

    Må så gott!

    KRam A - NuJä

    SvaraRadera