lördag 20 juni 2009

Gott midsommarfirande!

Per grillar och Kerstin är i samspråk med Pers pappa, Sven-Erik.


Glada damer spelar kubb!

Min stilige man!


Jag i bästa fotbollsmaner, det gick inte så bra att träffa hinken!



Min tallrik precis innan jag skulle äta, gottigott!





En del av nubbarna, det var nog efter att vi hade druckit upp Pors, för den är inte med på bilden!




Värdinnan Kerstin och sonen Dennis ska njuta av midsommarmaten!





Ja, gott midsommarfirande var det hos Kerstin o Per igår, med betoning på gott (och trevligt naturligtvis).
Vi kom dit till lunchen 13.30, där det serverades sill och potatis (alla möjliga sorters sill), köttbullar, saltgurka, gräddfil (min favorit!) och så nubbe till förstås! Pors var den godaste, både enligt oss och Correns testpanel. (Ni såg ut att ha det så trevligt på snapsprovningen, Anna!) Hallands fläder var inte dum den heller!
Sedan blev det femkamp i trädgården där jag kom näst sist, jag är urkass på sådant, kan inte koncentrera mig riktigt. Kul var det i alla fall! Vann gjorde Kerstins mamma och alla fick vi priser i form av en trisslott. (Nej, ingen vinst för varken mig eller Peter). Sedan var det kladdkaka, jordgubbar, glass och grädde till fikat och sedan var det en höjdpunkt för mig: frågesporten med 10 svåra frågor. Jag hade 3 rätt och Peter vann med 4 rätt! Han fick en dubbeltriss, ingen vinst där heller!
Därefter var det grillning på kvällen och därtill serverades det vinägrettpotatissallad som jag och Marie gjorde. Gott med grillat!
Men gud vad jag har ätit, jag åt precis som om jag inte har sett mat på flera år!! Jaja, jag njöt riktigt av midsommarmaten!
Det var mycket trevligt igår!
Vi avslutade med en cykeltur hem efter ösregnet, det kom några droppar på vägen men inte alls så mycket. Vi var hemma tidigt, kl 23, eftersom Peter var hängig och förkyld. Krya på dig gubben min!

Kram allihopa och hoppas att ni alla hade en trevlig midsommar

3 kommentarer:

  1. Ser ut som om ni hade en riktigt trevligt midsommarfirande med alla obligatoriska ingredienser! Kul att få se lite bilder!

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är Pors bra!!! :)

    Vad kul att ni höll med! Det verkar som ni haft roligt!

    Ha nu en riktigt skön lördagkväll och hälsa Peter att han ska krya på sig!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Det låter som i din berättelse och syns på korten att ni hade en härlig midsommar.

    Visst är det otroligt vad man kan stoppa i sig. Vi åt frukost och midsommarlunch, sen åt vi tunnbröd som mellis på Jamtli. När vi kom hem åt vi förrätt med sill, potatis, ost, bröd, matjestårta osv. Redan här var vi mätta. Men vi fortsatte med grillat, sallad, potatissallad osv osv. Avslutningsvis klämde vi i oss hallonpannacottapaj med jordgubbar. Inte konstigt att vi hade lite ont i magen efteråt.

    Vilken tur att dessa dagar är ovanliga.

    Jag tycker att du ska skylla huvudvärken på maten och inte drycken...

    Trevlig söndag,

    Katarina

    SvaraRadera