lördag 7 november 2009

Färdig!!




Ja, här är resultatet! Den första sjalen jag stickade. Den är inte perfekt, men jag är väldigt nöjd att jag har åstadkommit detta! Jag är så stolt över mig själv! Det är så kul att sticka och jag får inte nog, nu har jag 2 grejer på gång. Måste ha det, kul att variera. Och jag får mycket hjälp o stöttning av mina arbetskamrater, ibland stickar vi efter lunchen när vi tar kaffe och 1 gång i månaden träffas vi på stick- och Trisskväll i Toscanaklubben som vi kallar oss. Vi äter mat hos varandra och har det jättetrevligt på våra tjejkvällar.
Nu ska jag snart laga mat åt maken: en favoriträtt får han!! :-)


7 kommentarer:

  1. Åhhh vad snygg, älskar den där färgen. Passar dig perfekt ;) kram

    SvaraRadera
  2. Jättefin sjal!!
    Kan man få beställa??
    Och vilket fint bord & stolar!!!! Me like a lot!
    Hoppas din förkylning har gett med sig...för om en vecka ska vi ju pumpa ihop!! KUL!
    Kram, och ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  3. Jättesnygg! Du matchar blommorna i fönstret!

    Ha en fin vecka!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Tackar!!
    Förkylningen är bättre nu, så jag ska orka med pumpen på lördag.

    Kram på er

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Tusen tack för alla kommentarer i min blogg. Det är först nu som jag har haft tid att återkoppla.
    Sjalen är verkligen jätte-, jättefin. Otroligt vacker färg som du verkligen passar i.
    Är ni så duktiga att ni stickar när ni träffas? På min "syjumpa" blev det inte mycket nyttigt gjort.
    Kram Katarina "amospersson"

    SvaraRadera
  6. Jättefin! Vad blir nästa projekt? JAg kan lära dig sticka strumpo!!! Kram Stina

    SvaraRadera
  7. Katarina:
    Ja faktiskt stickar vi lite innan och efter maten. Roligt namn: syjumpa. :-)Har jag aldrig hört, däremot syjunta...
    Stina:
    Hoppas att du mår bättre nu och att bebisen håller sig inne. Håller bl a på med en trekantig sjal i tre olika garner, den har jättefina färger. Strumpor? Det låter svårt! :-)
    Kram Catrin

    SvaraRadera