söndag 22 november 2009

Svacka.........

Ja, eller vad man ska kalla det? Orkar inte ta tag i grejer, har inte rätta gnistan.....kan inte peka på varför.....är det vädret? Sorgen efter Jessie? Hormonerna? Har haft en jobbig mensvecka, riktigt ont, kramper och trött, dåligt humör.

Jag äter onyttigt och orkar inte riktigt ta tag i varken motionen eller kosten....Vill bara vara ledig och orkar inte göra mycket....behöver pepp från någon....Blir arg på hur en del människor beter sig...mot andra....jag tycker att det viktigaste är hur man är mot varandra, det slår alltid tillbaka hur man är. Är man snäll får man tillbaka värme, är man inte det så ja,,,,,,,hur svårt kan det va'??

Det går över snart, bara jag får lite snö och ljus tror jag.....

8 kommentarer:

  1. Måndag imorgon o nya tag, lova mig det?
    Orkar du inte träna så lägg in vardagsmotion, hoppa av bussen en station tidigare, ta en promenad. Upp o rör på dig i reklampauserna!
    Jag finns här o jag peppar dig tills du kräks! Behöver du pepp per sms så maila ditt mobilnummer så sms:ar jag! kramar o massor från en som också förlorat sitt husdjur o vet precis hur det känns.

    SvaraRadera
  2. Vad det än beror på.....låt det vara som det är!
    Ibland behöver man hamna i svackor för att orka vidare, och jag är helt säker på att du kommer igen!!
    Kramkram!

    SvaraRadera
  3. Jag har ju aldrig tidigare upplevt sådan mensvärk, men huuu... Just nu är det nog det närmsta jag kan tänka mig att du upplever i ren smärta (förvärkar).

    Känner också att mörkret tar ut sin rätt. Mörkt ute, ruggigt väder. Nu tycker jag att det snart få slå till rejält med lite snö. Konstigt nog upplever jag DEN tiden som mer positiv!

    Tända ljus, glögg, lussekatter, skinka och familjen hjälper lite.

    När i jul kommer ni ner!? Ska bli härligt att träffa er igen!!!
    Stora kramar Stina

    SvaraRadera
  4. Men lilla vän. Det är en mörk och dyster tid nov, men ge inte upp. Snart kommer du till mig då ska jag ta hand om dig riktigt väl. Ta dig tid till dig själv, man måste i svackor för att kunna uppskatta det roliga i livet. Vad gällande människorna omkring dig, försök att inte bry dig om det inte gäller dig. Som du säger , det slår tillbaka på dem någon dag..peppkram från mig..<3

    SvaraRadera
  5. Tack för era peppande kommentarer. De behövdes verkligen och hjälpte mig. Det känns lite bättre, även om det känns motigt ännu. Jag har åtminstone lyckats spinna idag m Peter.
    Kram på er, en riktig bamsekram

    SvaraRadera
  6. Trist att höra! Men sånt är livet, ibland går det uppför! Just nu är du inte ensam om att känna dig nere... Årstiden är mörk och då gäller det att tänka ljusa tankar.
    Stor bamse kram och hoppas att det är ännu bättre ni än när du kommenterade inlägget den 23:e!

    Styrke kram från Anna
    ps. det är i uppförsbackar du får starka ben

    SvaraRadera
  7. Här kommer massa pepp som räcker hela helgen och ända fram till jul!!! *kram!*

    SvaraRadera
  8. Tack tack i massor för era stöttande kommentarer! Jag känner mig på bättre humör nu, men jag kommer INTE igång med träningen, hittar inte tiden och har svårt att komma igång och det är enormt frustrerande. Jag MÅSTE röra på mig mera nu!! Kram

    SvaraRadera