söndag 29 november 2009

Nu har jag bestämt mig....

....igen!!
Jag ska ta tag i träningen, det är det enda rätta!! Jag har snart nått mitt "vikttak", som är 70 kg. Imorse vägde jag 69,3 och jag vet vad det beror på: för mycket onyttig mat, men framför allt för lite rörelse....! Ibland lyckas jag inte få tiden att räcka till då jag har mycket inbokat på kvällarna, men nu har jag hittat en lösning. De kvällar jag är upptagen kommer jag att boka in morgnarna på jobbgymet. Jag åker dit tidigare, ca 7-tiden: där har de nya maskiner och cyklar och , om jag inte minns fel, löpband. Sedan ska jag köra spinning och jympa andra kvällar när jag kan.
Jag vet att det kommer att bli en utmaning, speciellt i december och juletid, men jag gör mitt bästa och ska RÖRA på mig mera så löser det sig nog.
Jag är lite mera positiv nu än för en vecka sedan, det märks va?? :-))

Idag är jag seg o trött efter igår kväll då vi hade en såååå rolig TP-kväll. Vad vi skrattade!!! God mat o dryck! Jag blev riktigt proppmätt efter cheesecaken vi åt till efterrätt, men så god den var.
Ikväll ser jag fram emot julkonserten med Carola och hennes vänner som råkar vara Peter i kören:-)) Har aldrig hört henne live så det ska bli riktigt kul! Hennes sångröst är fenomenal! Och så är hon ju schlagerdrottningen (även om det inte blir schlager ikväll...)

Kram och ha en mysig första advent!

6 kommentarer:

  1. härligt! det här grejar du!
    peppkramar

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Självklart kommer du att fixa detta! Om jag, som är världen i särklass tröttaste på morgonen, tränar tidigt på morgonen så kommer du också att klara det.
    Jag blir så sugen att spela TP när du skriver om det. Det är verkligen jättekul och det var så länge sedan jag gjorde det. Kanske till helgen?
    Härligt också med en adventskonsert med Carola. Man kan tycka vad man vill om henne men sjunga kan hon verkligen. Och extra kul med Peter i kören.
    Adventskram,
    Katarina "amospersson"

    SvaraRadera
  3. Jag blir så glad av ditt inlägg idag!
    Det visar att man inte ska dra täcket över huvudet för alltid, utan ta ny tag!
    Du är så duktig, jag är övertygad om att det kommer att bli precis så som du planerar!

    Carola, my favourite! Har faktiskt sett henne flera gånger, både julkonserter och vanliga gig! Energi är ordet jag tänker på när jag tänker Carola!!
    Hoppas er kväll var bra och Peter inte sjöng falskt!

    Kram, o lycka till i veckan!

    SvaraRadera
  4. Hejja hejja!!!

    Tänkte höra om du läst boken om ABBA? http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9146219218

    Stor kram Stina

    SvaraRadera
  5. Härligt att läsa att du är tillbaxs igen! Heja heja! Visst är det bra att sätta upp ett vikt-tak för sig själv! Fiffigt!
    Ta det lite lugnt med så du inte stressar sönder dig!

    Åhhhh va jag hade velat vara med och lyssnat på Carola och Peter :0)

    Kram kram

    SvaraRadera