måndag 22 mars 2010

Bra måndag

Veckan började bra. Jag var på gymmet imorse och spenderade 20 min på löpbandet. Av dessa 20 min sprang jag faktiskt 15 minuter. Jag tänkte först att jag skulle gå 1 min, springa 5 min, gå 1 min, springa 5 min om vartannat, men när jag hade sprungit kanske 3 min kom det in en kille och började springa på löpbandet bredvid - då kände jag helt plötsligt att jag kan ju inte börja gå då - jag tror nog att tävlingsinstinkten tog vid och det peppade mig.Helt plötsligt hade jag sprungit 10 min i sträck, sedan gick jag ca 3 min och så sprang jag 5 min i sträck och gick sista minuten för att varva ner. Ibland kände jag att jag orkar inte mer men det gick över rätt så snabbt - man orkar mer än man tror. En så häftig känsla: Den känslan har jag upplevt ofta den senaste tiden - bl a när det gäller sången. Intalar man sig att man klarar något gör man det också på något sätt!
Nu har jag kommit så pass långt i min träning att jag längtar tills jag får ställa mig på löpbandet!! :-)

På onsdag och fredag ska jag springa också!

Kram

4 kommentarer:

  1. Ibland behöver man en "pusher" på bandet brevid!!
    Bra jobbat!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Du har helt rätt, man är verkligen kapabel till mer än man tror! Bra jobbat! Mvh/Lina

    SvaraRadera
  3. Det kallas att vässa pannbenet. Bra jobbat.

    SvaraRadera
  4. Mycket bra Catrin!!!

    Visst ser det ut som ett nattlinne! Håller helt med! :D

    SvaraRadera