lördag 6 mars 2010

Rädda schlagern!!

Andra chansen ikväll och jag tror att det går så här:
Duell 1: Pain of Salvation - Pernilla Wahlgren
Där tror jag att Pernilla tar hem det med sin gladschlager. I Pain of Salvations låt hände det inte så mycket, den kommer liksom aldrig igång även om rösten är fantastisk.
Duell 2: Pauline - Crucified Barbara
Jag hoppas och tror på "Korsfästa Barbro" :-) Klassisk hårdrocksballad är aldrig fel!! Paulines låt passar inte in i MF även om många tycker om den.
Duell 3: Kalle Moraeus & Orsa Spelmän - Neo
NEO,NEO,NEO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! I love it!!! Finns inga ord.
Duell 4: Alcazar - Jessica Andersson
Svårt, men jag tror det blir Alcazar som tar hem segern i denna duell. Alcazar är populära även om de har en svagare låt än förra året.
Om det blir som jag tror möter Pernilla Crucified Barbara i semifinal 1 och den ena finalplatsen kniper Crucified Barbara. I semifinal 2 blir det Neo mot Alcazar och jag hoppas och tror på NEO!
Men jag har nog fel, för det blir aldrig som man tror!! Jättespännande blir det ikväll!

1 kommentar:

  1. Haha! Hörde du Bella i bakgrunden? Snart är hon så stor att du kan prata med henne själv i telefon!!!

    Japp, tråkigt att Neo inte gick vidare... Telefonröstade för första gången i mitt liv på honom :-)

    Stor kram och fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera