lördag 20 mars 2010

Intensiv vecka!

Det har varit en intensiv vecka: först var jag trött efter Globen-helgen och i torsdags åkte jag till Stockholm över dagen på kurs. Jag åkte hemifrån kl 6.00 och var hemma kl 20.00. Efter en intensiv, men ganska nyttig kurs (mycket korvstoppning) var jag helt slut när jag kom hem, jag gick och lade mig 21.30 och somnade ovaggad tills Peter kom hem. Jag mumlade bara att det hade varit bra och så godnatt! :-)) Igår var jag trött på jobbet och det var en dag fylld med möten. Igår kväll började vår körhelg. Vi sjöng 2 timmar och sedan hade vi supé: då var man rätt så trött OCH mätt. Gott var det!
Jag sov länge idag och sedan var det dags för att gå till sångpedagogen kl 12.00 där jag fick 20 min med honom och jag var lite nervös för detta var första gången. I hela mitt liv har jag trott att jag inte kan sjunga så bra (hjälpligt men inte mer) och när jag hade sjungit lite på Vem kan segla förutan vind? sa han att jag sjunger rent!! Gör jag?? sa jag förvånad och jätteglad!! Jag fick hjälp med stödet, hur jag ska andas och att våga sjunga ut med rätt teknik. Vilken aha-upplevelse! Jag kan sjunga!! Och vilken skillnad det var i min röst! Jag hörde det själv!! Jag är så lycklig över detta, att jag vågade. Får man höra som liten att man inte sjunger så bra eller att någon skrattar åt en blir man hämmad och har svårt för att släppa loss, men nu har jag ökat självförtroende vad det gäller sången. En helt otrolig känsla!! Vi sjöng sedan på eftermiddagen från 14 till 18.30. Nu har vi ätit god mat här hemma och snart är det efterrätt på gång. Imorgon är det uppsjungning och vi ska träffas 8.15. Sedan är vi klara till lunchtid.

En annan sak jag vill tala om är att den person på mitt arbete som tappade känseln i ena sidan förra veckan hade drabbats av ett migränanfall. Det var inte allvarligare än så, även om det givetvis var obehagligt för honom. Skönt att höra att det gick bra!! Eftersom jag inte känner honom, frågade jag en jag känner på hans avd. Ville gärna veta hur det hade gått.

Ha en skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar