söndag 14 mars 2010

Rapport från Globen











Vilken fantastisk kväll vi upplevde igår! Jag satt, som sagt, på rad 7 och det var verkligen bra platser. Jag har sett på en del av inspelningen idag och än så länge har jag sett mig själv i bild 3 ggr för er som undrar och jag vet att det är ytterligare 1 gång (har jag hört) innan Peter Jöback skulle uppträda och Fredrik Kempe visades i bild, eftersom jag satt några rader bakom låtskrivarna.

Vad jag tyckte om låten som vann? Vann rätt låt? Anna är jätteduktig och är helt suverän, hon gör ett bra framträdande - inget snack om den saken- men jag tycker inte att det var rätt låt, lite tjatig. Min absoluta favorit var Darin och Andreas som andrafavorit, men det var ett väldigt jämnt startfält så egentligen spelade det ingen roll vem som vann. Jag är glad för Annas skull, hon är en värdig vinnare och jag hoppas att det går bra för henne och Sverige i Oslo. Det är många ballader i ESC i år så det blir svårt. Men hon har utstrålning så vem vet?

Här är några bilder från gårdagen, både från förfesten där Shirley Clamp var den hemlige artisten :-) från Globen och från efterfesten där ni ser mig i klänningen.

Mellanakten i Globen var helt fantastiskt och det bästa var när Alexander Rybak kom in på slutet! Han är ju så bra! Så roligt att se honom och vilken stämning det var i Globen! Det är helt klart värt pengarna! Jag älskar Sveriges största musikfest!!! Det går inte att beskriva, man måste vara där för att förstå! Eller hur, Peter? :-)

Schlagerkram och nu ser vi fram emot ESC i Oslo 29 maj!

8 kommentarer:

  1. Oj, vad kul du/ni måste ha haft igår!!
    Stämning på hög nivå va?!?
    Själv missade jag tyvärr själva sjungandet (jobbade) men såg röstningen. Min favvo var Salem AlFakir! Tror han hade haft en bra chans i Oslo.

    Och, 12p till dej för den ursnygga klänningen!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tittade och tittade, men visste inte var jag skulle leta efter dej någonstans. Nu förstår jag efter att ha sett bilderna här ovan. Får kolla in dej på reprisen.
    Det verkade vara ett bra drag i Globen, och hög stämning. Kul att du fick med Peter.
    Kram Siv

    SvaraRadera
  3. Åh så kul!
    Jag gillade salem bäst =)

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Vilken härlig rapport. Jag är bara lite avis på att du kom Dolph så nära!
    Jag såg dig två gånger under sändningen. Det var jätte-, jättekul.
    Jag förstår att du som schlagerdrottning måste haft en riktig helkväll. Dessutom är du en skitsnygg schlagerdrottning.
    Kommer du att åka till Oslo? Det är ju inte alltför långt bort.
    Sköt om dig,
    Katarina
    PS: Jag tyckte det var en svårbedömd kväll. Men mina tjejer gillade Darin och Saade bäst så jag höll, för husfridens skull, på dem

    SvaraRadera
  5. Hur gjorde ni för att få så bra platser? Jag hängde på låset förra året och fick till genrepet, hängde på låset till årets och fick platser med skymd sikt. Nästa år måste vi bara få bättre platser! Men då är vi tre st så då kanske det blir ännu svårare?...

    SvaraRadera
  6. anna: Jag köpte biljetter genom Melodifestivalklubben, där jag sitter med i styrelsen. Vi får oftast bra platser. Men jag vet en del i klubben som köpte privat och hängde på låset också och då fick ännu bättre platser och då givetvis tog dessa istället, de hade ännu bättre tur.

    SvaraRadera
  7. Ok, kanske är värt att gå med i den klubben om det innebär bra sittplatser i Globen! ;-)

    SvaraRadera
  8. Det är inte alltid vi får bra platser, men oftast så och är man intresserad av MF och ESC rekommenderar jag definitivt att vara med i klubben. Vi gör så mycket annat kul, även om det givetvis är höjdpunkten. Vi har Melodifestival året om!! :-)

    SvaraRadera