söndag 7 mars 2010

Glada vinnare


Det blir inte alltid som man tror/hoppas men i slutänden blev det helt OK ändå. Jag hoppades starkt på Neo, men tyvärr nådde han inte ända fram. Jag tycker verkligen om den låten. Men nu när han inte gick till final, hoppades jag på antingen Alcazar eller Jessica Andersson, där spelade det ingen roll för jag tyckte om båda låtarna. Jessica sjunger låten så bra, hon gör det med en sådan inlevelse också så det var nog därför hon tog hem det. Pernillas låt är rätt bra också, men jag trodde nog igår på Crucified Barbara eftersom hårdrock brukar gå hem. Så resultatet är helt OK och i finalen har vi bra låtar.

Där är min favorit Darin, låten är så bra och han har en så bra sångröst och bra utstrålning på scenen, texten berör mig då det handlar om någon man mist som inte finns i livet längre och som man vill ha tillbaka och vill kunna säga de saker man aldrig sade. Som andra favorit har jag nog Jessica, så känns det idag.

Startordningen är följande:
1. Darin
2. Pernilla Wahlgren
3. Andreas Johnson
4. Timoteij
5. Peter Jöback
6. Ola
7. Jessica Andersson
8. Salem Al Fakir
9. Anna Bergendahl
10.Eric Saade

Vad tycker ni om Andra chansen och vilken favorit har ni i finalen? Rösta på er favorit i finalen här intill.

2 kommentarer:

  1. Hmmm. svårt att säga!
    Jag gillar Jessica, Andreas Jonsson är ju också en favvo.... Men jag tror att Salen Al Fakir har största chansen att vinna i den stora tävlingen!!
    Eller, vem som helst utom Ola och Timotej!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Timotej till 100% här hemma. Dottern bestämmer vad som är bäst. Sonen suckar.

    SvaraRadera