söndag 28 februari 2010

Malmö!!!!


Så har jag då varit i Malmö och sett MF live, vilken stämning det är och alla låtarna var bra på sitt sätt, det blir så mycket bättre än i TV!!
Min favorit som jag (och många med mig) skrek mig hes på var Neo och låten "Human frontier", den var så bra. Peter Jöback har så klart den allra bästa rösten (även om låten kunde vara bättre) och vilken pampig show han bjöd på. Extra roligt för vinnaren, Anna Bergendahl, hon är verkligen duktig och det blev något magiskt när hon sjöng låten även om hon upprepar titeln alldeles för många gånger, men hon har en speciell sångröst som går in i hjärtat. Det är roligt när det är "skrällar" i Mellon. Tur att Neo gick till Andra chansen. Pernilla Wahlgrens låt riktigt andas schlager, den tycker jag om så tur att den gick vidare, även om det hade varit roligare för henne att gå direkt till final och nu missar hon ju sin brors bröllop, men så är det...inte mycket att göra åt.

Det blir en rafflande och spännande Andra chansen i Örebro nästa vecka.

Förutom en mysig MF-helg var jag i Lund och sov över hos min bror och hans fru, mycket trevligt som vanligt. På lördagen mitt på dagen var jag närvarande när Johan och hans Helena gifte sig i rådhuset. Mycket fint!

Kram på er alla

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag förstår att det är en fantastisk upplevelse att vara med om MF live. Speciellt om man som dig är "MF-proffs". Själv måste jag ju erkänna att jag prioriterade OS. Men jag såg reprisen.
    Jag hoppas allt är bra och att det går bra med din "nysatsning".
    Sköt om dig, kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att vara där på plats IRL!!
    Tycker du är så HÄRLIG som engagerar dej! I like!!
    Hoppas du har det bra i övrigt också...du vet...med träningen och sånt!!
    Kram

    SvaraRadera