lördag 12 februari 2011

MF Deltävling 2 i Göteborg

Med tanke på att det här har varit en riktigt dålig vecka för mig har jag inte hunnit uppdatera mig så jättemycket kring låtarna, men jag har hört dem några gånger, men de hela låtarna ligger visst inte ute idag som de har gjort förut.

1. "Seven days and seven nights" - Brolle
Brolle tycker jag så mycket om, vilken scennärvaro och utstrålning den mannen har. Låten svänger, lite rockig av det lilla jag har sett.
2."My heart is refusing me" - Loreen
Hon var med i Idol första året, och det är en modern låt och hennes röst berör mig så jag hoppas att den går till andra chansen, men den kanske inte alls låter som jag tror eftersom jag inte har hört hela låten.
3. "Ge mig en spanjor" - Babsan
Nej, Babsan är rolig, men det här är en blek D-kopia av After Dark, låten är inte ens bra har ingen catchy refräng. Så dålig!
4. "Vaken i en dröm" - Elisabeth Andreassen
Så tråkig ballad, Elisabeth har fin sångröst, men det räcker inte långt. Hon kommer nog sist, i alla fall i min ranking.
5."I'm in love" - Sanna Nielsen
En Sanna-låt, men den kräver nog flera lyssningar, tycker inte än att den är så jättebra. Hon sjunger fantastiskt. Hon går nog till final med Brolle ändå.
6. "Oh my god" - The Moniker
The Moniker är ett artistnamn för Daniel Karlsson som var med i Idol ett år (kommer ej ihåg vilket) då han kom fyra. Det är en låt som nog går till Andra chansen och kan skrälla. En låt med catchy melodi.
7. "Elektrisk" - Anniela
En ganska bra poplåt. Den kan skrälla.
8. "Like suicide" - Christian Waltz
Den har ett modernt sound, men jag har inte fastnat för den än, det tar ett par lyssningar till för mig. Ingen favorit.

Mitt tips:
Brolle och Sanna till final
Moniker och Anniela till Andra chansen

Jag ska hem till en kompis, ska bli skönt att komma bort lite ikväll. Nästa vecka sitter jag i publiken och även veckan därpå!

Heja och tokrösta på Brolle, för det tänker jag göra! Han ska till Globen, där jag ska se honom!!

3 kommentarer:

  1. Vad tråkigt att din vecka inte varit så bra, hoppas nästa blir sååå mycket bättre!
    Och du fick rätt ang de låtar som gick till finalen, bra tippat!
    Kram och ta hand om dej!

    SvaraRadera
  2. Hej där! ja,du fick rätt angående vinnarna! Och Loreen gick oxå vidare,liksom Daniel :)
    Var du i Luleå?

    SvaraRadera
  3. Maribella: Ja, hoppas denna vecka blir bättre. Ibland får man rätt i MF:-) Och det är extra kul att det är de låtar man vill ska gå vidare också.
    Susjos: Tyckte det var rätt låtar som gick vidare till finalen resp AC. Nej jag var inte i Luleå, men den här veckan ska jag på tävlingen eftersom den går här i Linköping och nästa vecka åker jag till Malmö och sedan blir det Globen. Tittar på AC från TV:n.

    SvaraRadera