lördag 5 februari 2011

Silver blir till guld

Kvällens låtar är:
1."Try again" - Dilba
Mitt omdöme: Det är en svängig discolåt men hon har en lite för svag röst för den låten, tyvärr, men det kanske blir bättre.
2. "Me and my drum" - Swingfly
Det är inte min "cup of tea", hiphop, men den svänger helt klart och den fick många röster i publikundersökningen efter gårdagens genrep.
3. "Something in your eyes" - Jenny Silver
Det är min favorit, den har verkligen ABBA-stuk samtidigt som den andas nytt.
4. "On my own" - Jonas Mattson
Webjokern, som är helt OK och trallvänlig. Vore kul för honom om han gick till Andra chansen åtminstone, men det tror jag inte.
5. "Oh my God" - Le Kid
En färgsprakande grupp som påminner mig om engelsk konfekt, roliga att se på, men låten tilltalar mig inte. Den är intetsägande.
6. "Social butterfly" - Rasmus Viberg
Nej, så tråkig, ingen fjäril precis som titeln antyder!!
7. "Desperados" - Pernilla Andersson
En fin låt som framförs av singer/songwritern Pernilla Andersson, hoppas att den skräller och går till final, eller åtminstone Andra chansen. Det är den värd!
8."In the club" -Danny
Danny kommer garanterat att gå till final med sin låt "In the club", en väldigt modern låt, men lite tjatig tycker jag, men har ju sina fans som röstar på honom.

Nu är det väldigt svårt att bedöma efter att bara ha sett klippen 1 minut från varje låt.
Mitt tips:
Till final Jenny Silver och Danny
Till Andra chansen Pernilla Andersson och Le Kid

Ha en riktigt trevlig schlagerkväll och bulla upp med god mat och snacks!

Kram

2 kommentarer:

  1. kul för dig att mello har börjat nu =)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tack för sammanställningen. Jag och tjejerna läste den noga för att vara lite förberedda. Du är den största entusiasten jag känner och jag har stor respekt för ditt kunnande och tyckande.
    Kram Katarina

    SvaraRadera