onsdag 4 januari 2012

Spirometri nr 2

Så gjorde jag den andra spirometrin idag, där jag fick blåsa före och efter inhalationer, ganska starka sådana. Resultatet var förvirrande, både bättre och sämre resultat än förra gången. Det första som jag blåste hade blivit bättre, det är så många olika värden som mäts, men det tydde på att inflammationen har gett med sig lite och det har jag ju känt också. Men däremot var lungkapaciteten något sämre och när jag skulle blåsa ut länge tills jag inte orkade längre blev det t o m sämre efter inhalationen. Konstigt, tyckte även sköterskan. Och något sämre än första gången.
Det som det kan bero på är att jag kanske har någon liten förkylning/infektion som sitter i halsen och att jag inte känner mig riktigt i form. Men hon skulle prata med läkaren som ska ringa i morgon.

Man hade ju hoppats att det skulle vara bättre, men jag ska ändå dra ner på dosen på kortisonet.

Så idag tog jag det lugnt, ingen motion, behövde ta det lugnt idag kände jag.

Ha det bra! Kram

5 kommentarer:

  1. Hoppas det ger med sig så det blir bättre värden.
    Ta hand om dig.
    Kram
    Peter

    SvaraRadera
  2. Oj så trist att det inte blivit helt bra!
    Hoppas doktorn har en trolig orsak till det.
    Lycka till!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack Peter! Hoppas också att det blir bättre snart.

    Maribella: Tack, hoppas också att läkaren vet vad det beror på.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej igen! Jag hoppas allt går bra och att du piggnar på dig. Mången kram!

    SvaraRadera
  5. Tack! Hoppas också att det går bra. Kramar

    SvaraRadera