söndag 8 januari 2012

Trevlig middag igår!

Det var en så trevlig middag igår. Man blir liksom m-ä-t-t av en trerätters. Det blev ganska lyckat: förrätten, som var en räkfrittata och som man äter kall blev riktigt god. Rekommenderas att ha som picknickmat. Det är som en omelett med räkor och riven parmesanost i och så lite lök och kryddan är basilika.
Huvudrätten blev "så där" tyckte jag, kotletterna blev lite torra, men helt OK. Den ugnsbakade potatisen med balsamvinäger och rödlök och timjan blev OK, men kunde ha varit lite längre i ugnen, men jag tycker att det var ganska gott ändå.
Efterrätten var helt himmelsk: mmmm Tiramisù. Har ätit idag också, den är ännu godare och saftigare idag två dagar efter den gjordes !
Huvudsaken är att vi hade trevligt och det hade vi verkligen. Sällskapet är bästa kryddan! Nästa gång blir i mitten av februari.

Idag har jag tagit hand om disken några omgångar och tagit det lugnt.

Ja, det blev en frisk och härlig vinterpromenad i solen innan jag handlade mat.

Det blev några bakslag den här veckan vad gäller min nystart men jag börjar på riktigt i morgon, måndag.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar