fredag 6 januari 2012

Trettondagen

Trettondagen firar vi inte lika mycket som i Österrike och Italien. Lite synd, för då hade vi fått presenter idag också:-) I Österrike skriver man CMB (som står för Casper, Melker och Baltsar, de tre herdarna) plus innevarande år på dörrarna, vet ej riktigt om de byter ut dörrarna varje år eller om de suddar ut året. Tror det bringar lycka. Och så får barnen presenter om de har varit snälla. :-)

Ja,jag håller på att städa ut julen och det ska bara ner till källaren nu. Det känns skönt.

Kom på att jag glömde att skriva att jag klarade sista tentan och så fick jag VG totalt på kursen på höstterminen. Får man VG på minst 2 av de 3 delkursen får man VG och det hade ju jag. :-) Skönt att slippa tänka på omtenta. Nu börjar kursen igen sista helgen i januari.

Jag kände mig inte riktigt kry sedan igår, lite hängig och febrig och matt i kroppen. Men jag känner mig bättre efter sömn i natt. Jag orkade t o m att göra mina Beach 2012-övningar även om jag blev väldigt trött. Har nu motionerat på olika sätt 4 gånger denna vecka.

Nu ska jag göra i ordning lite lunch.

Kram

5 kommentarer:

  1. Grattis från mig med. Efterrätten blir kanon :)
    Hälsa
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag ska hälsa och vi kommer att njuta av världens godaste efterrätt! :-) Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis till dina fina studieresultat - du är så duktigt! Imponerande också att få in lite "beachövningar". Mången kram!

    SvaraRadera
  4. Tack Katarina! Ja, jag känner mig stolt att jag klarade av det, men man blir också motiverad när det är något man tycker är roligt, det finns inget roligare än språk och speciellt italienska. :-) Ja, "beachövningarna" är bra. Kramar till dig och familjen. Klappa Amospersson från mig!

    SvaraRadera