söndag 22 januari 2012

Uppdatering vecka 3

En liten uppdatering på den senaste veckan.

Förra helgen var jag i Lund och det var jättetrevligt att träffa familj och vänner. Var ute och åt både fredag och lördag kväll, trevligt!! På en pub, Old Bull, på fredagen och en italiensk restaurang på lördagen, Italia. Gott!! Tiramisù till dessert förstås:-)

Måndag 16/1:
Då var jag på bio och såg Hamilton med Persbrandt i huvudrollen, jättebra var den.

Tisdag 17/1:
På tjänsteresa till Stockholm tur och retur. Det var givande men intensivt och tröttsamt.

Torsdag 19/1:
Jag var hos läkaren och lungröntgen visade inget fel på mina lungor. Skönt! De tog även ett EKG och det visade heller inget plus ett blodprov för att se om jag har hjärtsvikt, men förhoppningsvis visar det heller inget. Hon ska ringa upp mig om en månad för uppföljning och jag ska även gå upp i den dosen av inhalationer av astmamedicinen som jag hade från början. Troligtvis hade jag bara en dålig dag den dagen jag gjorde min andra spirometri, så mår jag bättre när hon ringer får jag väl fortsätta min medicinering. Men jag mår ju bättre av medicinen så det är väl astma jag har. Men det är jättebra att de kollar upp allt, för när man är andfådd är det hjärta och lungor de tittar på om man inte har astma, vilket det väl är med tanke på mina gener.
På eftermiddagen efter jobbet var jag inne i stan och så träffade jag Louise Hoffsten på en skivsignering, hon var jättetrevlig och jag köpte hennes senaste platta, som är jättebra.

Fredag 20/1: Jag åkte till Norrköping för att fira min pappa som fyllde år. Jag sov över till lördagen, jag och mamma åkte ner till staden på lördag fm och jag shoppade en cerise schlager-blus.

Lördag kväll: Jag var ute och åt middag med en kompis som fyllde år i början av januari, så det var min födelsedagspresent till henne, vi var på Gula Huset och vi åt oxfilétournedos och till efterrätt blev det Créme Brulée, också en favorit! :-)

Idag har jag tagit det lugnt, tog en promenad på eftermiddagen.

Nästa helg börjar vårterminen på italienskakursen igen! Ska bli kul!

Kram

1 kommentar: