fredag 3 april 2009

Äntligen fredag!

Vad skönt att det är fredag! Jag har jobbat mycket den här veckan och idag är jag helt slut! Inte så konstigt....! Ikväll ska vi vara hemma och ta det lugnt. Imorgon bär det iväg till Vingåkers Outlet för lite shopping, hoppas att vi hittar något, men det är nog inga problem:-))

Idag blev en bättre dag matmässigt:
Frukost som vanligt: 2 kokta ägg, te, 1 GI-bröd med ost och gurka på, smoothie.
Mellanmål: Banan
Lunch: Fläskfilé, fullkornsris och paprikasås - det var jättegott (Äntligen kom jag iväg till GI-restaurangen)
Mellanmål: Nåja, mindre bra - Vaniljglass (men en liten skopa blev det) och ett litet chokladkex med banansmak. När jag kom hem tog jag en GI-macka som blev över sedan i morse och lite cashewnötter
Kvällsmat: Det blir Biff stroganoff (gjort på lövbiff) med broccoli

I morse trodde nog Peter att jag var sjuk för jag gick upp redan kl 5.30 och sedan tog jag min morgonpromenad kl 6.10 och var hemma igen för frukost vid 6.30-tiden. Jag var rätt så pigg i morse, men det är ju faktiskt ljusare och då blir allt så mycket lättare.

Jag hade dock gått upp ännu ett hg sedan igår, men det tar väl ett tag innan det går neråt igen. Men jag fick en kommentar som jag lever på länge av en arbetskamrat jag mötte i korridoren:
"Vad smal du har blivit!" "Tycker du?" sa jag, för jag har ju varit lite nere den här veckan. "Ja du är så smal" Det var precis vad jag behövde höra!! Det lyste upp min dag!!

Ha en trevlig fredag kväll allihopa!

Kram

3 kommentarer:

  1. Ha det så kul med shoppingen imorgon, ni hittar säkert en massa fint!

    SvaraRadera
  2. Härligt att du hämtat igen dig och att du mår bättre! Skönt att du kommit igång med morgonpromenader! Åhh vad glad jag blir för din skull över kommentaren! Det betyder såå mycket! Att nån SER och SÄGER! Det kan göra en hel dag = viktigt att tänka på själv i mötet med medmänniskor!

    Ha en härlig helg och hälsa Peter!

    SvaraRadera
  3. Hej allra sötaste du!

    Jag hade glömt att du skulle skicka mig post. Därför funderade jag när jag så det lilla fina kuvertet. Men sen ramlade slanten ner och jag kom på.

    TUSEN, TUSEN TACK! Vad kul det var! Jag och tjejerna skrapade, skrapade och spelade bingo. Det blev ingen vinst men vad gör väl det. Du är så himla snäll och gullig och vi hade så himla roligt och mysigt.

    Sen är det så att du blivit smal! Titta bara på bilderna i sidan. Du blir bara snyggare och snyggare!

    Tusen tack ännu en gång och trevlig helg,

    Katarina "amospersson"

    SvaraRadera