lördag 25 april 2009

Härliga helg!


Vilket härligt vårväder vi har!


Helgen började igår med att jag först gick till frissan, fick mig lite ny färg i håret. Jag är nöjd!
Sedan hade vi schlagerträff och vi åt god buffé på Park Hotel: oxfilé, lax, potatisgratäng, kycklingspett, olika röror och sallader. Gott gott! Jag tog om fast jag var proppmätt. Sedan fick vi kaffe och kaka en trappa ner där vi satt och tittade igenom årets bidrag till Eurovision i Moskva. Vi fick naturligtvis inte rösta på Sverige och då vann Norge stort, dubbelt så många poäng som 2:an som var Estland och Turkiet kom på 3:e plats. Min favorit är Norge, så bra han är Alexander Rybak med sin "Fairytale". "I'm in love with a fairytale, even though it hurts...." Man blir så glad av den här låten och hans glädje på scenen smittar av sig, man kan inte sitta still. Den är ju storfavorit också, men vi får se. Vad som helst kan hända!
Idag åkte vi till Slaka där det var marknad, vi köpte penséer som jag har satt i blomlådorna på framsidan och så köpte jag faktiskt ett vaniljhjärta som jag åt till fikat hemma senare. Kunde inte låta bli:-( Men jag njöt och det var verkligen färskt!! Men det blev en liten cykeltur fram och tillbaka i alla fall (även om det inte är så långt).
Imorgon är det städdag här i samfälligheten.
Ha en bra lördag kväll allihopa!
Kram


2 kommentarer:

  1. Hej!

    Det är så kul att få lite förhandstips av en schlagerexpert. När det är dags ska jag komma ihåg detta och använda som stöd. Jag är nämligen inte alls duktig på sånt.

    Vaniljhjärtat hade du gjort dig förtjänt av!

    Må så gott,

    Katarina

    SvaraRadera