onsdag 1 april 2009

Behöver stöd nu!

Nu känns det som att det går utför igen, har kanske kommit in i en ond cirkel. Mycket att göra på jobbet, stressar, är trött, orkar inte ta mina promenader, äter inte alltid bra mat (kommer inte alltid iväg till GI-lunchen men måste skärpa mig), har gått upp lite grann., lite sötsugen ibland, har svårt för att säga nej till fikabröd om det bjuds....osv
OK, jag väger inom den gräns jag har satt upp - jag vill inte väga mer än 70 kg, det är mitt tak och i morse hade jag gått upp till 67,3, det är inget att klaga på egentligen, men jag känner att jag går åt fel håll igen så sakteliga och jag känner att jag vill bromsa i tid.
Men: jämför jag mig med år 2008 är jag betydligt sundare. Jämför jag mig däremot för 1 månad sedan är det något sämre.

Imorgon är det quiz igen och mat på puben (ska försöka äta så hälsosamt det går) men sedan måste jag ta tag i det igen, skilja vardag från fest igen.....Håll tummarna för mig att jag klarar det!

Kram

4 kommentarer:

  1. Klart du klarar det! Vi ska ju ses i Svartåfors i sommar! :)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det har du rätt i Anna! Jag tog mig i kragen så i morse tog jag en promenad före frukosten. Jag känner mig redan piggare.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Du kan och du VILL!! Det bevisas av morgonpromenaden!! Kom igen nu, snart e det sommar och stranden ;-)
    Kram och ha en mysig kväll på puben!

    SvaraRadera
  4. Klart jag håller tummarna! På bilderna kan man se hur fin och fast du är - ut och gå och ta emot den härliga våren vettja!

    SvaraRadera