lördag 11 april 2009

Glad påsk!


Det önskar jag er alla!
Igår var vi på fest hos Annika och det var trevligt, som vanligt. Det var hög stämning med god mat och dryck, bra musik och vi fick lappar med var sitt uppdrag: jag skulle skåla var 10:e minut, Peter skulle vara en tupp, någon annan skulle skratta högljutt, någon skulle sjunga, någon skulle göra andras uppdrag m m Tiden gick väldigt fort och sedan tog vi bussen hem, Peter hade skoskav av sina nya snygga skor. Ja, ska man vara fin får man lida pin som det så vackert heter. Men vi kom hem helskinnade även om det är tråkigt att åka buss när man har varit på fest, jag åker hellre taxi för det går så mycket fortare men det är ju mycket dyrare och så onödigt.
Det blev en del frestelser igår också: vi började hos Bishop's Arms och där tog jag en drink (exakt vad vet jag inte, för bartendern gjorde i ordning en åt mig) en 4:a. Sedan fanns det godis och jordnötter att äta av och det gjorde jag ju. Det serverades taco och det är ju väldigt bra GI-mässigt, men jag tog ett bröd och tacochips och en fantastiskt god vitlöksdressing. Jag drack vitt vin och sedan cider. Till kaffet tog jag en halv chokladboll (jag kunde ju ha tagit hela) men Tiina var snäll och delade den med mig.
Idag är jag lite seg och trött. Katten stod och jamade sedan 6-7-tiden imorse, hon gav sig inte, så till slut gick jag upp vid 9-tiden.
Ikväll blir det Norrköping för påskmiddag hos föräldrarna.
Kram och trevlig påsk!

2 kommentarer:

  1. Härligt med fest, det behövs ibland och det är så skönt att skratta och ha roligt. problemet kan ju vara intaget som sker på fester, både det fasta och flytande. Dessutom kan man ju bli dålig av det flytande ;-)

    Själv fyller jag år idag och ska ha middagsbjudning och ärligt talat har jag inte en susning än vad jag ska bjuda på. Vore ju skönt att bjuda p nåt som man själv kan äta :-)!

    karm

    SvaraRadera
  2. Hehe...det skulle varit kul att se er där på festen, utföra era uppdrag!

    Kramar

    SvaraRadera