måndag 13 april 2009

Påskhelgen är slut

Skönt på ett sätt: då kan man gå vidare till vardagen och slippa frestelserna. Det har varit lite frestelser i helgen som jag inte har kunnat motstå men jag har försökt att njuta av dem när jag ändå stoppar i mig dem.
I fredags var det ju som bekant fest och då blev det lite godis i alla former (påskgodis, jordnötter, vin, god mat men ganska nyttig då det var tacos, och så kaka till kaffet). Påskafton var det påskbuffé (ägg,köttbullar, sill, potatis, lax, ostpaj, strömming och så cantuccini, italienska mandelskorpor till kaffet, jag drack faktiskt också läsk som inte var light till maten). Igår hade vi Skellefteåbesök (mycket trevligt!) och då hade jag bakat en kladdkaka och till det serverade vi vaniljglass och vispgrädde. Det var riktigt gott och jag tog 2 ggr. Istället för kaffe tog jag saft eftersom vi inte hade någon mjölk hemma (jag måste ha mjölk i kaffet), mamman och dottern drack saft så då tog jag det också och det var inte alls dumt med blandsaft. Det var länge sedan jag drack det! Nu har vi bara ett problem: det blev kladdkaka över och den ska vi inte äta av idag. Så den får vi väl ge bort till någon som vill offra sig:-)) Till kvällsmat igår gjorde jag köttfärsbiffar med ädelost i, med kokt potatis till. När vi sedan skulle titta på ett inspelat CSI Miami blev jag sugen på kexchoklad (vi hade en påse med små portionsbitar som vi hade köpt hem i torsdags ifall det skulle komma några påskkäringar men det gjorde det inte så nu har vi ätit lite av dem, får nog gömma undan dem eller ge bort dem också)

Annars har jag gått promenad fredag, söndag och i morse. Men jag känner att jag behöver röra på mig mer.

Ikväll ska vi på gospelkonsert i Norrköping. Ska bli kul!

Kram på er

3 kommentarer:

  1. Skönt att höra att er påsk varit så bra! Jag håller fullt med om alla jäkla frestelser som är sååå svåra att motstå! Jag lyckades iallafall inte frossa så som jag gjorde förra påsken... Choklad åt jag dock som fanns i ett påskägg jag fick från jobbet. Lyxig god choklad som inte gick att motstå... Ett val jag gjort!

    KRAAAM

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag tycker att du klarat dig bra i helgen. Och du har ju skaffat dig en livsstil som gör att man har koll på läget och välbefinnandet.

    Dessutom har du ju sprungit idag har jag läst!

    Det är så inspirerande att läsa om er och ert tränande. Till och med jag, som annars verkligen avskyr att springa, känner att det skulle vara nyttigt och till och med lite skönt. Vi får väl se hur det går!

    Må så gott,

    Katarina

    SvaraRadera
  3. Ja påsken är en frestelse utan dess like, men med lite träning eller mycket träning som du och Peter ägnar er åt, går det ju att ha unnarhelger eller hur.
    Kram kram

    SvaraRadera