fredag 17 april 2009

Varför?

Varför blir man så sötsugen och sugen på onyttiga saker vid mensperioden? Igår på quizen åt jag en hamburgertallrik med klyftpotatis och bearnaisesås till, men jag var så sugen och jag intalar mig att det är det enda roliga man får ha vid mensen....då kan man väl unna sig det....men i övrigt försöker jag hålla mig. Jag har suttit och sneglat på en kexchoklad hela kvällen, än har jag inte tagit den och det roliga är att den ligger på boken "Du är vad du äter". Jag lade den nog där undermedvetet!! Då känns det inte lika lockande, det är något som hindrar mig.

Även om jag har gått upp är jag fortfarande normalviktig men har 2,7 kg kvar till mitt mål. Ja, jag hade gått upp 7 hg sedan igår, men så är jag extra svullen nu också.

Imorgon ska vi till våra f d grannar i Ljungsbro, det ska bli trevligt. Det var längesedan vi såg dem! Där vankas det kyckling så det är bra mat!!

Ha en trevlig och skön helg i vårsolen!

Kram

1 kommentar:

  1. I mitt tidigare liv skulle man tro att jag hade mens hela tiden så som jag var sugen!
    Vad bra undermedvetet val du gjorde! Tack snälla du för att du drog just mig i Peters tävling! Vad kul!!! Jag hade helt glömt bort att det var en tävling i en av Peters inlägg... Så det var extra kul!

    Vilken härlig känsla att du har så lite kvar till din målvikt! Jag har liiiite mer :0)

    Trevlig helg och kram!!!

    SvaraRadera