söndag 29 mars 2009

Det ska vi fira!

Mitt 100:e inlägg på den här bloggen - det måste vi fira, eller hur?!!
Med tårta? Neej, det går ju inte!
Med en tävling kanske? Det är ju min melodi...! Ja, det får det bli!
Den som bidrar med ett svar på mitt inlägg får något litet av mig, som en uppmuntran i vardagen!

Jag har inte haft tid eller ork att blogga sedan i onsdags, jag har varit så fruktansvärt trött hela veckan (beror väl på att jag inte har kommit igång ordentligt sedan influensan och så är det mensveckan). Igår var jag på skivmässa i Cupolen och hittade lite skivor; jag köpte schlagersinglar:
Ring, ring - Abba
Après toi - Vicky Leandros (Luxemburg 1972)
Eres tu - Mocedades (Spanien 1973)
Ding-a-dong - Teach-In (Holland 1975)
Sedan köpte jag en dubbel-CD med Queen - Live at Wembley 86 (Jag tycker verkligen om Queen - och det var så synd att jag aldrig såg dem live, men jag har sett på TV och de var verkligen bra när de gav livekonserter. Freddie Mercury var en fantastisk sångare och artist!!)

Sedan gick jag från Gamla Linköping in till stan istället för att ta bussen och det var riktigt skönt med en promenad!! Jag har varit så trött på morgnarna så det har inte blivit någon morgonpromenad alls den här veckan. Jag tog mig lite lunch på stan och sedan besökte jag Annika som bor mitt i stan, jag hade lite tid över innan jag skulle iväg till opera-föreställningen och titta på Peter. Det var jättetrevligt att träffa Annika igen och prata bort en stund.
Opera-föreställningen var jättebra, rolig och så duktiga alla var!! Kul att se Peter agera på scenen!

Vi var hemma ca 19.30 och vi gjorde i ordning lax i ugn, potatis och så den underbart goda romsåsen, det blev klart till 20.30. Vi släckte ner alla lampor och hade bara TV:n på. Det var lite svårt att äta, man såg inte så bra, även fast vi hade ljus tända. Man är ju i den åldern att man inte ser så bra i mörker:-) Men det kändes bra att bidra med en timme utan lampor tända och häftigt att många i hela världen gör det samtidigt (även om alla inte gör det)! Katten gick omkring och jamade och undrade vad vi höll på med, hon tycker ju om mörker men inte vi inte....!:-)
Sedan blev det CSI Miami och sedan slocknade jag, orkade inte ens se fotbollen, men den slutade ju 0-0 så man missade ju inget mål precis....! Men bra för Sverige att Portugal inte gjorde något mål!! Bra gjort!

Torsdagsvikten blev 66,7 (upp 6 hg sedan förra veckan, men nu är det fel vecka som sagt, så bättre lycka nästa vecka).

Idag ska jag på årsmöte för samfälligheten, där jag ska bli invald som sekreterare.

Kram på er

6 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag vet själv hur det är. Ibland finns varken tid eller ork att få till något i bloggen. Ej heller att kommentera i andras. Trots att man vet hur roligt det är när man får kommentarer.

    Vilken härligt lördag du och Peter hade. Visst är det skönt att liksom ta det lungt utan att ligga i soffan.

    Jag gjorde också stan igår en stund. Mormor hade hämtat tjejerna så jag kunde gå själv i lugn och ro. Tänk att då köpte jag regnkläder,vantar och lite annat till tjejerna. Det enda som blev till mig själv var en ansiktsrengöring och en förpackning the på hälsokosten.

    Sen var jag och min Peter och åt förlovningsmiddag. Det var underbar mat från lokala producenter lagade med mycket kärlek. Härligt, härligt!

    Den där omtalade romsåsen. Är det ett recept jag kan få eller måste du döda mig om du berättar?

    Hoppas din och Peters söndag blir lika bra som igår,

    Kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Förlovade ni er igår?? Grattis grattis!!! Vad romantiskt!! Vilken toppenkväll med god mat!! Härligt! Då är det extra kul att du får min gåva, även om det är bara en liten sak. Skicka din adress till mig: catrin@petrin.se, så ska du få den snart.
    Romsåsen finns redan på bloggen under recept, i högerkolumnen. Så varsågod!
    Kram Catrin

    SvaraRadera
  3. Tänkte fråga precis samma sak... receptet på romsåsen. Men då vet jag var jag ska hitta den!

    Hoppas du mår bättre den här veckan!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej igen!

    Ursäkta min otydlighet. Vi förlovade oss 2001-03-23, alltså för 8 år sedan i måndags. Vi firade alltså vår 8-åriga förlovningsdag genom att äta gott på den restaurang som vi åt på just den kvällen.

    Jag har lax i frysen som ska tinas för imorgon eller på tisdag blir det din härliga romsås.

    Kram Katarina "amospersson"

    SvaraRadera
  5. Vi med satt här i mörkret med tända ljus, mysigt. Jag är med trött nu ,borde ju bli piggare av årstiden ...kram

    SvaraRadera
  6. Romsås! Mmm det var längesen! Kanske måste laxa till det :=)

    Kram

    SvaraRadera