onsdag 6 januari 2010

Är lite trött idag....

....jag sov till 9.30 idag. Kroppen behövde nog det. Jag har haft ont i halsen ett par dagar och känt mig lite lätt febrig. Dessutom kom mensen några dagar för tidigt, men då blir jag av med den tidigare också...:-) Inte konstigt att jag är så trött!

Jag tog en låång frukost framför TV:n då Peter var och sjöng och så drack jag mitt efterlängtade kaffe i form av espresso macchiato!! Vi hade druckit upp de 16 provkapslarna man fick med espressomaskinen, så vi beställde före nyår och fick paketet igår. Vi drack sista kaffet nyårsafton, så jag har väntat och väntat:-)

Sedan har jag pysslat lite med tvätt o disk. Ikväll ska jag lyssna på Peter när han sjunger i en kör som jag KANSKE ska börja i , får se.....det är alldeles i närheten. Efteråt åker vi hem till Rigmor, Peters svägerska för att se hur hon har det i sin nya lägenhet. Jag har varit där innan hon flyttade in, ska bli spännande att se hur det ser ut med möbler.

Ha en trevlig dag!

Som lite kuriosa:
I Österrike, på Trettondagen, målar de sina dörrar med C M B och årtalet, dvs 2010 i år. C M B står för namnen på de tre vise männen som fann Jesusbarnet (Caspar Melchior och Balthasar).

Dagens italienska ord: sminka sig=pitturarsi

Kram

1 kommentar:

  1. Fin ny blogg som jag kommer till! Me like :0)
    Kul med dagens italienska ord med!!! Dammtuss var ju ett bra ord att kunna, här finns det massor!

    Må så gott!

    Kram

    SvaraRadera