lördag 9 januari 2010

Vilket härligt vinterväder!

Ja, jag tycker om den här vackra vintern: massor av snö, sol och kyla. Fast nu kanske det är lite väl. Lätt att säga när man sitter inne, men det är så vackert! Jag messade med min kära väninna i Rom nyss och skrev hur kallt och vackert vi har, hon tycker det är så vackert med snö, de är ju inte bortskämda med det precis. Hon skrev att där regnar det hela tiden istället och att floden Tibern är i fara, den kan svämma över tror de. Usch, de hade problem med det förra vintern också minns jag.

Några italienska ord då (jag ligger efter några dagar)

Kyla=Freddo
Kyss=Bacio
Hjälte=Eroe (jag lyssnar på Hero med Charlotte Perrelli just nu:-))

Ha en mysig helg!

Kram (Un abbraccio)

2 kommentarer:

  1. Jag tycker också det är vackert med sol och snö...men får jag önska så vill jag ha ett par (si sådär 10) grader kallare!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Äntligen en riktig jul. Gud vad skönt det är med snö och kyla.

    SvaraRadera