tisdag 19 januari 2010

Slarvmajan Catrin

Nu har fru Johansson slarvat med både mat och motion ett bra tag, så det gav utslag på vågen. Usch! Så nu måste jag ta tag i det. Imorse kom jag iväg till gymmet och körde 10 min på cykel - det var den enda maskinen bland cyklarna, crosstrainers och löpbanden som var ledig när jag kom in - och sedan avslutade jag med 10 min på ett löpband. Hann bara med det i morse. Plus att när jag cyklade i morse snöade det och det var inte plogat - och det var moddigt i snön - någon gång fick jag kliva av och gå, men jag gav mig inte så det var riktigt jobbigt.

Sedan slarvade jag i em - men det var planerat - facket bjöd på tårta. Det var för dem som fyllde år oktober-december och det kombinerades med facklig info.

Snart ska jag iväg på min första körövning på många år. Jag o Peter ska till samma kör. :-)

Ha en bra kväll i snöyran!

5 kommentarer:

  1. Å vad roligt att göra något som du inte gjort på länge!

    Sen tycker jag det var bra av dig att överhuvudtaget komma iväg på träning!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Bra jobba! Kul att du är på gång igen, både med maten och träningen men även med sången. Sång är glädje! Otroligt avstressande! Och KUUUUL!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, det var faktiskt väldigt kul!! Att jag inte har sjungit på så länge fattar jag inte egentligen....det var en kick! :-)

    SvaraRadera
  4. Jag upplever det så här: Ju mer jag tränar, desto lättare är det att äta bra mat och strunta i tårtor och annan skit.
    20 min plus snömoddscykling är förresten en rätt bra pass.

    SvaraRadera
  5. 20 min på gymmet är bra mycket bättre än inga minuter alls!!
    Kör(sång)övning!! Jag todde du skulle övningsköra.... Ha ha, så fel det kan bli!
    Kram

    SvaraRadera