tisdag 26 januari 2010

En bra tisdag


Jag kom iväg till gymmet i morse. Jag började 15 min på cykeln för att vakna till liv. Sedan gick jag över till crosstrainern och körde på den i 15 min. Jag var färdig att kliva av den efter 1 minut, men jag tänkte att nej du Catrin du ska hålla på i 15 min. Sagt och gjort, det gjorde jag. För att orka tog jag 5 minuter i taget och till slut hade jag kört i en kvart. Men jag var helt slut! Det kändes kanonbra. Man blir så pigg när man tränar på morgonen.

Sedan har jag jobbat hela dagen, och tisdagen avslutades med körövning. Det är så kul! Varför har jag haft uppehåll flera år? Ibland är man bra korkad....men var sak har sin tid.

Imorgon är det vilodag. Då ska jag göra mig fin i håret!

OBS! Bilden har inget med texten att göra, kände bara för att lägga in någon bild. Den är från Österrike i somras......

Kram

5 kommentarer:

  1. Jag älskar att du lägger upp dagens ord! Blir så nyfiken på italienskan! Måste åka dit någon gång (helst i år!!!).

    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Hej Catrin,
    brukar kika in hos Peter.
    Tittar in hos dig också... vilken fin blogg du har :)

    Vilken tur att du inte gav upp Crosstrainern. Jag kände lika i dag men försökte då visualisera mig springa vårruset och då gick det minsann bättre. Blev 3x10 min. Skam den som ger sig!

    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt Catrin, Jag har lagt min träning åt sidan denna veckan. Det är mycket nu :S..
    kram kram

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Verkligen jättebra jobbat. Helt rätt inställning och vilken härlig känsla efteråt!
    Jag tycker det är kul med en helt oväntad bild. Det är en fin fågel!
    Många kramar Katarina "amospersson"

    SvaraRadera
  5. Åh, jag har också ett långt uppehåll från kören! Jag behöver prioritera och då kommer träning på nr 1. Så är det när man jobbar heltid och har småbarn. Men NÅNGÅNG... ska jag sjunga i kör igen! Det är härligt och ger massor av energi!

    Kommer du in i min blogg? Det var längesen jag hade nån kommentar från dig där.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera