fredag 5 februari 2010

Laddad!


Nu är jag verkligen laddad, det känns i luften att det är Melodifestivalen på gång!! Jag har en riktigt härlig och positiv känsla!! Jag har tjuvlyssnat på bidragen nu.
Av det lilla jag har hört tror jag på Ola och Jessica Andersson till final och Linda Pritchard och Anders Ekborg till Andra chansen. Men jag kan ju ha fel, det har jag haft förut.....

Nu har jag lagt till 5 italienska ord i ordlistan:
1/2: A rifascio=huller om buller
2/2:Ruga=rynka
3/2:Bicchiere=dricksglas
4/2:Ginocchio=knä
5/2:Filetto di maiale=fläskfilé

Fläskfilé ska jag göra tills ikväll med rotsakslåda. Jag ska prova mig på att göra bearnaisesås på GI-vis ur Olas senaste bok, GI Gourmet. Hoppas att den inte skär sig....! Det finns viss risk för det:-) Det blir som det blir....jag måste ju göra ett försök.

Ha en trevlig mello-helg!! Det ska jag ha!
Schlagerkramar till er alla

6 kommentarer:

  1. Hoppas på att ungarna är snälla och sover imorgon så man lyckas se på Melodifestivalen!!

    SvaraRadera
  2. Jag har inte hört bidragen, men oppas på Jaessica Andersson! Tycker hon verkar vara en bra tjej som förtjänar bättre rykte än det hon har!
    Kram, och må bästa låt vinna!

    SvaraRadera
  3. Madeleine: Kul att du kollar in på min blogg!
    Maribella: Jag håller med, jag tycker om Jessicas röst.

    SvaraRadera
  4. Hej igen!
    Jag följer noga dina tips i bloggen. Förra året var första året mina tjejer tittade på MF. De blev helt fast direkt och har frågat många gånger när det är dags igen. Och nu äntligen.
    En riktigt trevlig schlagerhelg och många varma schlagerkramar, Katarina "amospersson"

    SvaraRadera
  5. Japp! Sitter här vid datorn i exakt 20 minuter till. Sen är jag bänkad framför Tv:n och ska titta. Jag har också tjuvlyssnat och jag tror precis som du på Ola & Jessica. Kanske även Salem...

    Hur gick det med Bean? Och hur gör man Bea på GI vis?

    Trevlig Schlager!

    SvaraRadera
  6. NuJ:Såsen blev, precis som jag misstänkte, misslyckad. Det är svårt med bea-sås. Den skar sig. Lägger ut receptet på bearnaisesås strax. Kram

    SvaraRadera