söndag 7 februari 2010

Svulliga Catrin


Jag känner mig så åtminstone, onyttig!
Nu måste jag börja om igen.
12 januari förra året vägde jag 71 kg, det gör jag igen. Observera att jag har haft mens denna vecka och därför väger ca 1 kg mer, så 70 kg är väl en mera sannolik siffra.
12 januari förra året hade jag 95 cm i magmått, jag minskade det till 22 april då jag hade 75 cm. Nu har jag 83 cm, inte riktigt lika mycket som för 1 år sedan, så utgångsläget är något bättre.
Nu har jag bestämt mig (igen), det måste gå, jag har ju lyckats förut.
Jag börjar måndagen den 15 februari, i veckorna ska jag vara stenhård genom att äta mat med lågt GI - ibland med få kolhydrater, är det något speciellt tillfälle när jag blir bjuden ska jag äta det som bjuds men bara ta 1 portion och träna ska jag göra regelbundet. De dagar jag inte tränar ska jag promenera, så jag ska röra på mig varje dag.

Jag sätter upp några delmål och när jag når dem ska jag belöna mig själv med att köpa något jag vill ha.

Slutmålet är 65 kg!
Delmål 1a: Minska magmåttet till 80 cm
Delmål 1b: Väga 69 kg
Delmål 2a: Minska magmåttet till 77 cm
Delmål 2b: Väga 67 kg
Delmål 3a: Minska magmåttet till 75 cm
Delmål 3b: Väga 65 kg

Belöningarna ska jag fundera ut och sätta upp på en lista snart.

1 kommentar:

  1. Heja på! Motivationen tryter... Känner jag igen... Jättebra med dina delmål tycker jag! Och att belöna sig själv! Jag har haft mina 10 kg´s belöningar: 1 timmas ansiktsbehandling och stil och färganalys.
    Nu när det går saktare med viktminskningen kanske jag behöver sänka mina delmål jag med... Bra idé!

    Lycka till vännen! Du har gjort det förut och klarar det igen! Galant!

    SvaraRadera