söndag 20 september 2009

Bästa löppasset hittills!

Idag gick det väldigt bra när jag sprang, inte så jobbigt som förut. Idag fick jag ingen kramp i magen - jag provade nämligen att inte dricka vatten alls under passet, men jag hade med en liten flaska utifall att, men jag drack inte av vattnet förrän efteråt. Jag kände lite i magen , men det var nog magmusklerna:-)) Så då har vi förhoppningsvis lösningen där, inte dricka så mycket vatten, mera efteråt....

Nu ska jag göra lite kvällsmat, jag steker en korv med hög kötthalt och ett ägg till det.

Bara 9 dagar kvar och imorgon ska jag äta mera kolhydrater: det blir grekisk sallad med quinoa! Quinoa är så gott, en av mina favorittillbehör. Bulgur är en annan favorit.

Ha en bra söndagskväll! Jag har precis börjat läsa Camilla Läckbergs sjunde bok Fyrvaktaren och man kommer in i den direkt, så jag riktigt längtar tills jag får läsa den i kväll vid kvällslampan.

Men först ska jag äta kvällsmat och sticka på min sjal, ungefär halva är gjord, nu börjar det likna något.....:-)

5 kommentarer:

  1. Jag vet inte ens vad quinoa eller bulgur är...

    SvaraRadera
  2. Jag har också börjat med Fyrvaktaren, men på ljudbok. Längtar riktigt tills det är dax att krypa ner till MP3:an!

    Vad du har blivit duktig på att springa, jag blir riktigt avis!! Letar fortfarande efter den där härliga känslan....

    Kram, och ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  3. Stina, då ska jag bjuda dig på det när vi ses om du inte har köpt det i affären innan dess:-)) Bra med vitaminer och mineraler och mycket protein.

    Maribella, än så länge går det bra, imorgon ska jag ut och springa istället för att spinna. Måste planera om, men huvudsaken att jag rör på mig....

    Kram på er

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Vilken härlig söndag du haft! Och vad kul att det gick bra med löpningen. Jag har också fått ont i magen när jag varit ute och sprungit. I mitt fall kan det inte vara att jag dricker under passet för det gör jag inte. Jag får klura vidare.

    Jag håller på att tillfriskna och tänker ta igen det jag missat så fort jag kan.

    Tack för att vi fått receptet till chokladkakan. Jag kommer att prova den under veckan som kommer.

    Kram Katarina

    SvaraRadera