torsdag 24 september 2009

Och jag som avskyr fusk!

Det är det värsta jag vet när folk fuskar, så gör jag det själv, MEN: det drabbar bara mig själv och det är den stora skillnaden, jag gör bara mig själv besviken. Igår var jag ute på Kniv&Gaffel med jobbet, jag hade kunnat beställa grillspett utan potatis, men det gjorde jag inte OCH jag åt av potatisen, men det var gott och jag åt inte upp all potatis, en arbetskamrat tog resten bestämt från mig, hon gjorde mig en tjänst, annars hade jag känt ännu värre dåligt samvete (men vad ska jag ha det för egentligen??). Och idag blev det fel med maten igen, det regnade vid lunchtid precis när vi skulle gå ut och äta (har haft 2-dagarsmöte med polacker som är här på besök) så då blev det ett besök i kiosken som har matlådor att värma och jag såg en rotsaksgratäng med kassler. Det tänkte jag att det kan jag äta, men då tänkte jag inte på att potatis är rotsaker....men jag åt ändå....! Nu är jag i slutet av dieten och jag ÄR INTE överviktig, jag är normalviktig, så det gör inget och jag börjar faktiskt tröttna på dieten, jag tänker börja satsa på träningen istället, jag kommer att försöka äta nyttigt för det mesta till vardags, men njuta lite ibland. Det är väl inte fel?? Imorse vägde jag 66,6 kg! Helt OK tycker jag faktiskt.
Nej, Catrin, nu får du skärpa dig och inte bli för fixerad vid vikten, för du är bra som du är nu! Fortsätt träna så går det alldeles utmärkt!

Vad jag svamlar! Vilket rörigt inlägg, men jag känner mig väl lite rörig just nu......behövde bara skriva av mig.....nu ska jag sticka min sjal, det längtar jag efter!

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Du har inte fuskat. Du är en vuxen, vacker och klok kvinna i dina bästa år som gör aktiva val och tar konsekvenserna av dem. Så är det bara och det är inte, inte fusk.

    Lycka till med stickandet,

    Kram Katarina

    PS; Sexig vikt...

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det låter som du svarar på din fråga själv! NEJ du har inte fuskat!! Och du ska absolut inte ha dåligt samvete för lite potatis....! Eller hur!?!
    Jag tycker du är superduktig! Var inte så hård mot dej själv, du är kanon!!

    Kram

    SvaraRadera