tisdag 8 september 2009

Första talet

Imorgon ska jag hålla mitt första tal på Toastmasterklubben. Första talet ska vara en s k Icebreaker så jag ska prata om mig själv och mina intressen i 5-7 minuter. Det ska väl inte vara så svårt, men jag har repeterat ändå, för jag vill vara förberedd. Håll tummarna för mig!

Ikväll har jag också anmält mitt intresse till att sitta med i styrelsen för MF-klubben, jag har skickat in mina svar på frågor de har ställt vad jag tycker att jag kan bidra med och en presentation av mig själv. Nu ska det bli spännande att se om jag blir en av kandidaterna på årsmötet. Det får jag nog reda på till helgen! Nervöst men spännande!

Det går också bra med maten, idag blev det pastrami med vitkålssallad. Det är så gott och enkelt att göra! Till kvällsmat blev det köttfärsfylld aubergine och det räckte till morgondagens matlåda. Jag gjorde en god sallad , bestående av sallad tomat rödlök och mozzarella.

Nu ska jag titta på Idol samtidigt som jag stickar vidare på min sjal. Det är lite roligt för jag får "abstinens" om jag inte stickar, det är så roligt. Igår hann jag inte sticka alls, men på torsdag ska jag på stickkursen på Garnverket. Det ska bli kul!

På fredag blir det spinning och katt-besök hos en arbetskamrat, hon har 5 katter varav 2 kattungar! :-)

Det är lite mycket nu......
Ha en trevlig vecka allihopa!
Kram

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Vilket härligt stim du är inne i!

    Självklart kommer de att gå alldeles utmärkt för dig på Toastmasterklubben. Ta ett djupt andetag och sen bara kör!

    Lycka till, också, med MF-klubben. Vad kul med ett sånt intresse kombinerat med ett styrelseuppdrag.

    All god och nyttig mat du gör. Vad har du för recept?

    När får vi se en bild på stickningen? Jag är så nyfiken.

    Gosa med katterna och speciellt med de två ungarna? De kanske behöver ett nytt hem....

    Kramar från Katarina

    SvaraRadera
  2. Det kommer gå jättebra som med det mesta du gör gumman. Lycka till nu ikväll. Puss puss.

    SvaraRadera
  3. KATTUNGEBESÖK!!!? Det hade jag ALDRIG klarat utan att någon skulle komma med mig hem. Fråga Andreas. Hade kunnat fylla hemmet med djur...

    Hoppas att du får posten i MF-klubben.

    SvaraRadera