tisdag 29 september 2009

Shopping, efterrätt och Toscanaklubben







Igår handlade vi orkidéer (3 st) och ljung till framsidan av huset. Jag älskar orkidéer, de är så vackra och lättskötta (behövs i vårt hem) och de hade 2-stängslade på Blomstertorget för 59:-/st (ordinarie pris 229:-/st), det kallar jag fynd! Nu har jag hela vardagsrumsfönstret fyllt med orkidéer (hade 2 tidigare). Jag skulle kunna fylla hela huset.
Idag handlade jag ett par svarta leggings till den nya tunikan och så handlade jag lite garn. Jag är snart klar med sjalen! :-) Bild utlovas!
Jag har gjort pannacotta tills imorgon, då är det premiär för Toscanaklubben! Vi är 4 tjejer från jobbet som ska ha "handarbetsklubb" där vi åker hem till varandra på lite mat och triss-skrapning. Till middag blir det lasagne. Varför jag döpte den till Toscanaklubben var för att det låter mera exotiskt än syjunta och vem vet: man kanske skrapar fram en storvinst så att man hamnar i Toscana? Det blev naturligtvis italienskt tema på maten imorgon....
På torsdag är det quiz igen!
Jag ska köra spinning på fredag, så på fredagkväll kanske jag hinner titta in igen, ska iväg på lördag morgon till Göteborg på Melodifestivalklubbens årsmöte och fest, så det är fullt upp!! Pust!!:-))))
Kram

4 kommentarer:

  1. Jag med älskar orkideér lättskötta och vackra..kram

    SvaraRadera
  2. fiiint!!
    men alla mina orkideer dör :( får dom aldrig att blomma en andra gång..

    SvaraRadera
  3. Ja, orkideer är kanon! Jag har hört, att om man inte vattnar dem så ofta så blommar de mer! Det är tydligen så att blommorna är ett sätt för växten att säga "tack och adjö, nu blir jag snygg innan jag dör"! Så - en misskött planta är en fin planta!

    Du har det lika hektiskt som mej ser jag! Hoppas dock att du mår och har det bra!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Det är lika full fart i ditt liv som det är här. För min del tar jag en pysselpaus ikväll.

    Må så gott,

    Katarina "amospersson"

    SvaraRadera