onsdag 2 september 2009

Dag 3 avklarad!

Dag 3 ska vara den värsta dagen för många i rivstartsprogrammet, jag vet inte om jag kände mig hängig för sockerabstinensen eller om jag är allmänt hängig ändå. Kanske en kombination av båda? Eftermiddagen var det lite bättre.
Dagens lunch blev GI-lasagnen och den var riktigt god! Det blev samma rätt till kvällsmat, bara att värma. Skönt!
Imorgon blir det tacosallad igen, enkelt och snabbt! Imorgon kväll ska jag på quiz, men jag äter inte där, det blir nog en sallad på stan, ska handla lite presenter till Stockholmsbesöket i helgen.

Ikväll har jag också gjort fika tills på fredag, jag har fredagsfika. Jag gjorde en GI-kladdkaka med mörk choklad, fruktsocker och ägg. Inget mjöl i. Men när jag tittade på den mörka blockchokladen jag hade köpt såg jag att det var minst 44 % (inte 70% som jag hade velat ha) och jag som faktiskt hade tänkt smaka en pyttebit. Vet inte om jag vågar, lite kanske går bra....??

Har pratat med avgående ordf i MF-klubben ikväll och hört mig för lite om styrelsejobbet och det verkar lite kul och roligt att höra att det var flera personer som hade pratat om mig och har säkert nominerat mig som hon uttryckte det:-)) Det är roligt och stärker självkänslan faktiskt! Då växer man lite måste jag säga. Det finns flera saker som man skulle kunna göra i klubbens styrelse. Ja, vi får se, jag ska tänka igenom det ett par dagar i alla fall.

Kram på er

6 kommentarer:

  1. åhh..ska ni till shtlm i helgen!? kom på mitt BP-pass vettja! =)

    SvaraRadera
  2. Vad är MF för något? :)

    Ps: Vad duktig du är på att hålla dig till strikt GI!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Heja på, bra jobbat!

    Kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Suzan: Vi ska hälsa på kompisar och dagen blir nog rätt fulltecknad, men annars så..:-)
    Anna: MF-klubben är Melodifestivalklubben :-)
    Tack Katarina och Peter

    SvaraRadera
  5. Vad duktig du är på att ordna med bra mat!!
    Ska nog ta tag i mitt matlådelagande igen...snart....någon gång!!
    Kram

    SvaraRadera