måndag 21 september 2009

Så typiskt! När det gick så bra....

Jag skulle springa vecka 3 med 9 min gång, 3x5 min löpning varvat med 3x2 min gång idag. Jag gav mig ut och när jag hade sprungit första 5-minuterspasset fick jag kramp i magen igen trots att jag inte hade druckit något. Orken var det inget fel på. Jag gick 2 minuter, men sedan började jag springa igen och kände fortfarande av krampen och det blev värre och värre, men envis som jag är slutade jag inte springa och ironiskt nog, spelades låten "Det gör ont" i mina lurar precis då och det stämde ju! :-) Nåja, jag gav mig inte , jag sprang det andra 5-minuterspasset men sedan slutade jag faktiskt och gick resten av vägen hem. Jag hade riktigt ont och mådde lite illa, efter 5 min gick det över. Nu känner jag av det igen, men det beror ju på att jag har mens och det blir värre då, men så här kan jag inte hålla på. Vet inte alls vad det beror på, och det är inget roligt när man inte kan springa utan att få kramp. Så här blir det väldigt ofta. Det gick ju så bra konditionsmässigt.....så ska en sådan här sak stoppa en!!

Jag vägde mig i morse, och vågen fick fnatt: först hade jag gått ner 1 kg sedan igår, sedan ställde jag mig på vågen igen och upp 1 kg, upp på vågen igen och vips ner 2 kg till 64 kg! Sedan ställde jag mig en sista gång, då var det neråt 1 hg sedan igår. Vågen hade nog måndag idag!

5 kommentarer:

  1. Ja...måndagar kan vara tuffa, även för en lite våg :-). Mina måndagar är riktigt tuffa...vill bara sova när jag kommer hem från jobbet...

    Hoppas magen blir bra igen... kramper är nog inget att leka med. Du får kolla upp det om det fortsätter.

    HA en bra vecka!

    SvaraRadera
  2. Skumt med vågar ibland men de kanske har ett eget liv... =)

    Trist med kraperna hoppas det blir mycket bättre inom kort. Men känner du av kramperna när du tränar annat, typ spinning?

    Lycka till och hoppas inte kramperna sätter stopp för det du byggt upp!

    SvaraRadera
  3. Ja, kramperna låter inget vidare. Du behöver inte Ca eller Mg? Ibland kan man få kramp av att man saknar någon mineral...

    A ställde sig på vågen igår kväll, studsade in till mig i sängen och sa "jag har gått ner till 97 kg nu". Jag trodde tyvärr inte på honom, ha vägde ju 105 i förrgår. Han skulle bevisa det för mig - bar in vågen i sovrummet, hoppade glatt upp och... 105 kg... Stackarn. Han är sympatigravid.

    SvaraRadera
  4. Tycker att du ska kolla upp det där med kramperna! Det kanske är någon muskel/ligament eller liknande som hamnar i kläm så det krampar? Vad vet jag, men det låter iallafall inte helt normalt!
    Kram, och ta hand om dej!!

    SvaraRadera
  5. Kan man få kramp i magen för att man saknar någon mineral? Vilket sammanträffande, vi diskuterade just magnesiumbrist idag vid lunchbordet, men jag tror att i mitt fall rör det sig om underlivet, att det inte är så bra att springa och skumpa upp och ner. Jag har ju rätt så besvärligt när jag får mens, så det är nog därför jag känner av det. Bättre att cykla eller promenera tror jag, för då känner jag inte av det.
    Kram på er

    SvaraRadera