onsdag 9 september 2009

Toastmaster Catrin

Ja, då var det avklarat, det första talet, det började lite stakigt, men den feedback jag fick var positiv: en lugn och fin röst, jag höll ett lugnt tempo (jag kan säga att jag inte alls kände mig lugn, men jag visade tydligen ett lugnt yttre), jag tittade publiken i ögonen, jag höll ett intressant och bra framförande, det märktes att jag var engagerad i Melodifestivalklubben när jag pratade om den:-) (många hade inte hört talas om den). Det jag kan förbättra är kroppsspråket (som jag vet att jag i normala fall har) men det blev lite stelt och det kände jag, gud jag kände mig som en robot när jag stod där! Give me the password (ett internskämt som har med Eurovision Song Contest att göra, om någon minns det bidraget från Grekland för några år sedan) :-)) Jag pratade i 7:06 (det skulle vara 5-7 minuter) så sammanfattningen blev lite torftig och snabb.
Men på det hela taget var mitt tal bra fick jag som utvärdering.
Nästa tal vet jag vad det ska handla om, ett ämne som berör mig, det avslöjar jag längre fram, och fokus då kommer att vara Organisera ditt tal. Men det är inte förrän i november, jag ska dock börja lite smått med det, för idéerna man har i huvudet idag kan lätt försvinna annars.:-)

Idag åt jag sallad till kvällsmat på stan, jag var inne på Subway, har aldrig varit där. Man kunde plocka ihop sin egen sallad: jag valde sallad, tomater, gurka, rödlök, ost och bacon. Men jag kände att jag inte blev riktigt mätt, så jag klämde i mig lite mörk choklad innan mötet.
Vikten då? Imorse vägde jag 67,1, så 9 hg har jag gått ner sedan förra måndagen. Nu ska jag göra matlåda tills imorgon: äggsallad.

Ha det bra alla!
Kram

4 kommentarer:

  1. Man får riktigt bra självkänsla när utför sådanna där uppdrag, guldstjärna till dig. Och självklart får du guldstjärna för vikten med. Bra jobbat....kram

    SvaraRadera
  2. Härligt jobbat, både med talandet och vikten!!
    Du verkar så stark trots det tråkiga som hänt er nyss!! Imponerande!!
    Klart att du maken kommer på Suz pumpklass om det blir av va?!?!?

    Kram, och gulla med kattungarna ordentligt ikväll!!!

    SvaraRadera
  3. Wow. Jag brukar alltid ha lätt för att prata, men att stå ensam framför en publik har jag aldrig fixat riktigt.

    Äggsallad låter gott. Blev sugen på ägg nu, bara för det. Kan du inte lägga ut lite recept här? Tex äggsallad och gi-kladdkaka? Kramar

    SvaraRadera