tisdag 1 september 2009

Dag 1 och 2 har gått bra!

Igår började jag med "rivstarten" , som innebär att jag ska äta mat med lågt GI och nästan inga kolhydrater.
Gårdagens mat blev:
Tacosallad både till lunch o middag.
Dagens lunch blev ostsallad med pastrami och till kvällsmat åt jag pastrami med blomkål kokt i grädde. Och jag motstod en stor frestelse idag: vi firade en 60-åring på jobbet och han bjöd på morotskaka och någon annan liknande tårta och så kakor och där satt jag med mitt glas vatten medan ca 30 st satt och mumsade. Men vet ni, det gjorde mig inget! Jag blev inte frestad faktiskt. Och imorse när jag ställde mig på vågen hade jag gått ner 8 hg sedan igår. Jag vet att man går ner mycket i början, och det är väl tur det, så att man blir motiverad att fortsätta.

Jag har precis gjort matlåda: det blev GI-lasagne! Den är riktigt god!
Jag kände mig lite hängig och hade huvudvärk idag på fm, men så slog det mig att det är sockerabstinensen, det stod i boken när jag kollade hemma. På eftermiddagen blev det bättre, men när jag cyklade hem kände jag av lite halsont så jag avstod min löpträning idag. För lyssna på sin kropp måste man göra!

Och så har jag blivit nominerad till Melodifestivalklubbens styrelse för 2009/2010! Jag vet inte vem som har gjort det i klubben! Jag vet faktiskt inte hur jag ska göra, det vore kul, men samtidigt vet jag inte hur mycket jobb det innebär, jag har ju lite annat att göra också och jag vet inte riktigt vilken roll som skulle passa mig där. Får väl fundera lite...hmmm! Men samtidigt är det bara en nominering, det är inte säkert att jag blir invald. På årsmötet går det till så att varje person som är där får gå in på en dator och klicka på de personer man vill se invald, så det är verkligens "folkets röst". Melodifestivalklubben älskar att rösta, precis som inför Melodifestivalen! :-))

Nej, nu måste jag hinna sticka några varv innan jag går och lägger mig!

Godnatt och sov sött!

3 kommentarer:

  1. Nu känner jag att du är på g Catrin, föj din magkänsla vad gällande melodifestivalen och styrelsen......kram

    SvaraRadera
  2. Vilket roligt uppdrag du blivit nominerad till! Grattis!!
    Och GRATTIS till att du lyckats så bra med din rivstart!! DU ÄR GRYM!!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Vad kul att du "se" dig igen.

    Jag blir mycket imponerad av ditt upplägg. Jag kör ju det "löpträningsupplägg" som du tipsade om. Och det fungerar, hittills, så himla bra. Tack för det!

    Kanske jag ska göra GI-upplägget också. Har du någon bok du går efter? Var hittar du recepten och upplägget? Hur länge tänker du hålla på? Vad har du för mål? Osv, osv, osv?

    Jag tycker det är självklart att du ska vara med i styrelsen. Det kommer du att fixa galant!

    När får vi se hur det går med stickandet? Jag är så nyfiken.

    Kramar från Katarina

    SvaraRadera