söndag 27 september 2009

Trevlig kväll igår!


Det var en trevlig kväll i goda vänners lag igår. Fantastiskt god mat o dryck: det började med en drink och lite tilltugg. Sedan åt vi grillad öring, som värden hade fiskat själv och grillat, så himla gott! Bland den godaste fisk jag har ätit i mitt liv måste jag säga. Till det serverades kokt potatis och en kall räksås. Till kaffet serverades en jättegod äppelkaka med vaniljsås. Jag drack amaretto till, det både smakar o luktar gott. Sedan blev det lite vin och så fanns det chips och nötter, men jag åt inte mycket av det även om jag smakade av det givetvis. Igår åt jag och njöt av allt! Vi cyklade dit och hem, det tog ca 20-25 min. På vägen hem, vid mitt jobb i Mjärdevi, såg vi 2 st rådjur som gick sakta över vägen. Så kul att se! De är så fina.


Här är kort innan vi åkte iväg igår. Älskar färgen!


Hoppas att ni hade en trevlig lördagskväll!

3 kommentarer:

  1. Förstår att du är förtjust i färgen! Den klär dig!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jisses vad snygg du är och vilken härlig färg. Det låter verkligen som en trevlig lördagskväll och öring som är så gott. Jag som är född och uppvuxen i norrlands inland och dessutom på landet är mer eller mindre uppfödd på öring. Men jag tycker fortfarande att det är lika gott. Det går dessutom att variera i all oändlighet.

    Vi hade först barnkalas och sedan middag för släkten och barnkalasets barns föräldrar. Det var också trevligt men ingen vila för värdinnan. Vi grillade fläskkarré och njöt av tillbehör som potatisgratäng med prästost, bearnaisesås och en underbar sallad. Sen klämde vi ner tre sorters tårtor och till allt serverades vin och öl.

    Ibland när jag börjar jobba 6.45 så kan jag också få se rådjur precis utanför mitt jobb. De är så otroligt vackra.

    Kram Katarina

    SvaraRadera
  3. Åh. Öring. Mumma, det är liksom sommar och vår. Helst nyfångad och lagd på grill.

    SvaraRadera