lördag 7 mars 2009

40-årskalas

Vi firade en 40-åring igår kväll på Park Hotel i Linköping. Det var så trevligt med god mat och gott sällskap! Det serverades buffé och en del var friterat och jag tog faktiskt av det: igår struntade jag i vad jag åt, men jag åt bara en omgång. Först var det kallskuret och sedan det varma. Ett glas vin på hela kvällen blev det också så jag är nöjd ändå!
Jag stressade till stan på eftermiddagen efter jobbet och jag hade 1 timme på mig att hitta några kläder, men det tog 1,5 timme trots att det var så gott som den första affären jag hittade klänningen och jag ville verkligen ha den klänningen. Helt underbar! Men jag tyckte att stl L satt åt för mycket upptill och XL var för stor. Jag sprang ut och in i affären och var på andra ställen och hittade absolut ingenting. Jag gick tillbaka dit och som tur är var de väldigt hjälpsamma och service-minded så de kom in i provhytten och frågade hur det gick. Jag tyckte inte att det gick så bra, men hon tyckte att jag inte ska ha XL utan L "framhävde mina kvinnliga former" som hon sade :-) Lite roligt att höra. Jag tyckte att jag såg lite tjock ut, men den här klänningen hade ett så snyggt fall och den satt faktiskt bra. Tur att jag inte tog XL. Sedan fick jag prova en kort jacka till och det blev jättesnyggt och så köpte jag ett par strumpbyxor som inte går sönder så lätt. Det blev jättebra!
Peter har sagt att klänningen är så fin på mig, flera gånger, det får jag ta som en komplimang. Den var jag säger han, lite schlageraktig! Passar bra ikväll då!
Ska åka in till Norrköping i eftermiddag: kl 15.30 ska vi ha uppvärmningsmiddag på Restaurang Spiran där det är tacobuffé. Det är bra för mig, jag behöver inte ta något bröd till utan bara köttfärs, tillbehör och gräddfil. GI!
Jag tror nog att jag håller på Lili&Susie ikväll , BWO och Sarah Dawn Finer. Synd bara om Sarah att hon är förkyld, hon kunde ju inte vara med på genrepet igår kväll, men ikväll är hon med. Publikundersökningen vanns av Star Pilots tätt följd av Amy Diamond och Lili&Susie.
Det blir spännande och roligt: jag har plats på rad 6!!!
Kram

4 kommentarer:

  1. Be honom fota klänningen! Ha det så kul!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Å du kan väl visa en bild på dig i klänningen någon gång??? :) Å jag är helt övertygad om att du INTE ska ha XL. Herregud kvinna. Du är MAX en L. :)

    Kram å hoppas du får en apbra kväll! :)

    SvaraRadera
  3. Åh vilken kväll jag hade! Alldeles alldeles underbar! Vad fort tiden gick! Jag höll på Lili&Susie allra mest , men när man hörde Caroline blev man helt tagen och berörd: hon är värd att vara i final! Sarah är naturligtvis jättebra. Vilka bra platser vi hade! Det blev rad 4 istället eftersom rad 1-3 inte räknas, det är bara några stolar.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så kul att få vara DÄR! Och dessutom ha så jättebra platser! Förstår att du trivdes :0) Tur att du var frisk denna gång!!! Ser fram emot bild av dig i klänningen! Är övertygad om att Peter har helt rätt...

    KRAM

    SvaraRadera