söndag 22 mars 2009

Nöjd med helgen

Helgen har varit bra. Ingen Melodifestival - men man kan fylla den ändå:-))

I fredags åt vi fläskfilé och kokt potatis med blandade grönsaker. Jag orkade bara göra en enkel sås och det blev faktiskt det jag hade hemma och det blev romsås som skulle ha varit till laxen, men den är såå god att jag kan äta den till vad som helst , och Peter med! Ja, tokig är man ibland, men det är gött att vara lite tokig också!
Jag somnade som vanligt innan Let's dance var avgjort, och jag gjorde verkligen allt för att hålla mig till vaken och lyckades tills 10 min innan, och sedan vaknade jag kl 11, så det var bara att knäppa på text-TV:n så att jag kunde sova. Jag blev lite förvånad att Morgan åkte ut, men min favorit Magnus blev kvar. Alla är så duktiga och jag trodde nog på Morgan och Laila i final.

Igår lunch gjorde jag en omelett med fetaost och rökt skinka i och så åt jag lax till kvällsmat och romsås (igen!!) men så fantastiskt gott. Vi fick besök efter kvällsmaten av en familj då vi åt våfflor och det var så gott och trevligt! Som jag skrev blev det bara 2 våfflor, jag orkar aldrig mer, men jag njöt verkligen!!

Idag var vi i Krokek hos ett par vänner vars föräldrar bor kvar där. Det började med lunch: söndagsstek med kokt potatis och det fanns potatisgratäng. Jag tog lite av allt men bara en portion. Sedan blev det tårta till efterrätt, med smörkräm på och nötter, jag vet inte vad den heter, men god var den. Jag tog dock bara en bit av den och jag var nöjd. Jag dricker fortfarande kaffe utan socker: är kaffet bara tillräckligt gott (och det var det) funkar det. Ibland tar jag lite, lite socker i cappuccino och espresso. Och i te kan jag inte vara utan sötningsmedel.

Sammantaget var det en bra helg, trevlig och jag är nöjd med mitt matintag trots alla frestelser. Jag kan begränsa mig och det är ett stort steg!!

1 kommentar:

  1. Härligt att din helg varit bra med! Gott lät allt du skrev om med :0)

    Kram!

    SvaraRadera