söndag 8 mars 2009

Andra chansen


Vilken underbar Andra chansen jag var på igår i Norrköping. Här är en av otaliga bilder jag tog (jag kommer att lägga ut flera bilder från den här minnesvärda kvällen då och då). Jag fick en så bra plats, det stod rad 7 på biljetten men man kan säga att det var rad 4 för rad 1-3 fanns inte egentligen, det var bara några stolar. Jag såg så bra, jag satt precis i mitten kan man säga.
Allt var så bra. Mina favoriter var Lili&Susie och de var verkligen bra, det svängde om låten och man var tillbaka i 80-talet! Synd att de inte gick till final, men Sarah Dawn Finer är verkligen bra även om hon skulle ha haft en bättre låt, men den blir bättre ju mer man hör den också.
Caroline af Ugglas berörde mig mest, hon sjöng så innerligt och äkta och jag t o m glömde bort att fota, det var helt magiskt. Det märktes att hon menade vad hon sjöng, vilken inlevelse och vilken röst! Hon var värd att komma till final, det måste jag säga, trodde aldrig att jag skulle tycka det men hon var verkligen bra! Star Pilots då? De var också bra och jag hoppades på dem också likaväl som jag hoppades på BWO. Man vill inte att någon ska åka ut egentligen, men någon måste göra det. Martin i BWO är verkligen bra: vilken röst och vilken utstrålning, men låten var lite långsam även om den är jättebra naturligtvis!
Finalen blir spännande men där håller jag på Malena och Alcazar. Det är oviss utgång, det finns ingen given vinnare i år, vem som helst kan vinna.
Maten då? Ja, jag åt tacos på uppvärmningsmiddagen igår och jag hade lovat mig själv att inte ta något bröd, men det löftet bröt jag och jag tog om, men jag var så fruktansvärt hungrig och det var så gott. Men är det melodifestival så är det. Dessutom tog jag kaka till kaffet och inte bara av 1 sort utan också av den andra sorten. Men det fick bli en sådan helg! Och gjort är gjort! Bara att ta nya tag! Jag höll på att äta något onyttigt till lunch idag, bara ta något ur frysen, för jag orkade inte gå ut i ruskvädret, men så hittade jag kyckling i frysen och gjorde en kycklingsallad med gurka och tomater och så en kall sås gjord på créme fraiche och kesella och så lite kryddor. Det blev gott o nyttigt! Så jag lyckades överlista min andra "mörka sida" idag igen. Får hitta på något bra till kvällsmat också.
Jag måste göra en veckomatsedel ikväll så jag vet vad jag ska äta på kvällarna. På onsdag kväll ska jag äta och laga mat med jobbarkompisarna; det blir något kött. Dagarna är inget bekymmer , då blir det GI-lunch de flesta dagar åtminstone.
Kram


5 kommentarer:

  1. Åh du verkade verkligen ha fått en bra plats, kul. Vi snackade och åt, så vi missade totalt melodifestivalen...kram

    SvaraRadera
  2. Missade ni den? Det hade inte hänt mig:-)))) Men ni verkar ha haft kul!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Vad kul att både gå och se och sedan få så bra platser. Det gör faktiskt mycket!

    Jag håller med dig. Det är väldigt jämt i år. Vem som helst har chansen!

    Hoppas du får en bra vecka,

    Katarina "amospersson"

    SvaraRadera
  4. Jag förstår att du var i ditt esse när du fick besöka Melodifestivalen live!! Om du går in på min blogg så har du fått en liten utmärkelse...

    SvaraRadera
  5. Helt otroligt vilka bra platser ni hade!!! KUUUL! Jag missar inte heller MF! Tycker att det är jämt i år och det finns många starka kandidater. Jag gillar Sarahs fantastiska röst och tycker att låten är stark. Malena känns sådär men den kanske slår i Moskva... Alcazar har en härligt svängig låt som jag också gillar...

    SvaraRadera