söndag 1 mars 2009

Sjuk och uttråkad

Nu börjar jag bli trött på det här! Det är så tråkigt att vara sjuk, man sover, tittar på TV, försöker äta (har inte ätit ordentligt sedan i onsdags). Igår åt jag hamburgare (var så sugen) och det smakade bra. Ikväll gjorde Peter kycklingfilén och blomkålsgratäng plus kokt broccoli och morötter. Det smakade riktigt bra! Magen är bättre men nu har jag fått feber också och inatt var jag yr i huvudet. Plus att jag har mensvärk! Allt kommer på en gång!
Jag hade inte orkat att åka till Malmö i alla fall, det är en sak som är säker. Typiskt att jag inte kunde! Det var ju den bästa delfinalen i år! Bäst tyckte jag om Malena: vilken röst och vilken låt! Jag älskar operadisco à la Fredrik Kempe. Och vad hon kan göra med sin röst! Den tror jag har en bra chans i finalen och absolut i Moskva! Min andra favorit var Sarah Dawn Finer. Hennes röst ger en rysningar, vilken gåshud alltså! Men Agnes låt tycker jag också jättebra om.
Till finalen håller jag nog på Malena och Alcazar och så Sarah!
Men först ser jag fram emot lördag: Andra chansen i Norrköping och tills dess måste jag vara frisk.

Mycket schlagerprat idag, men jag är inte så hälsosam. så det blir inte så mycket hälsoblog idag inte. Jag bara ligger och sover och har knappt ätit även om jag har kommit igång lite nu.

Hoppas att ni håller er friska!

Kram i cyberrymden (som tur är smittar man inte här) :-)))

5 kommentarer:

  1. Vilken otur att du gick och blev sjuk!! Skönt att hör att du är på bättringsvägen i alla fall! Jag är övertygad om att du blir frisk till på lördag! Kram/Annika

    SvaraRadera
  2. Aj då...är ni sjuka? Det var inget vidare... Jag håller med dig om att Malena var helt grym! Det var den bästa låten i hela melodifestivalen! Hoppas hon vinner hela rasket!

    Kram å krya på dig!

    SvaraRadera
  3. Jag missade festivalen den här gången också - men kul att du tyckte att det var bra trots sjukdom.

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  4. Tack för era krya-på-dig-hälsningar! Jag mår bättre idag, hoppas på att kunna jobba i morgon!
    Superkram

    SvaraRadera
  5. Hej hej! Ahh! JAG vet hur det känns att vara sjuk! Först armen och sen förkyld... Det var i och försig längesen sist jag var förkyld men DET ÄR INTE KUL! Jag vill träna NU!

    Kram

    SvaraRadera