onsdag 25 mars 2009

Våffeldagen!

Jag har ätit våfflor idag också, måste ju bara äta det på den riktiga dagen! Det var så gott!! Men lite nyttiga blev de, Peter stod och gräddade dem, smeten var gjord på fullkornsvetemjöl. Grädden och sylten var väl inte så nyttigt, och jag vill ha BOB:s jordgubbssylt till våfflor! Jag åt inte så många: 2 1/2 våfflor blev det och nu är jag proppmätt!!

Den här veckan har inte varit så nyttig måste jag säga så det får jag kanske lida för senare: igår blev jag bjuden på en halv chokladmuffins och på kvällen åt jag en bit smörgåstårta på Idrottsföreningens årsmöte på jobbet: jag tycker inte att det smakar lika gott som förr, inbillar jag mig i alla fall, eller också slog det dåliga samvetet till.

Men på luncherna och kvällsmaten har jag ätit bra mat. Idag blev det lax och bulgurcoleslaw på ComInn: underbart god var den!! Till kvällsmat idag kokade jag bulgur och blandade i mozzarella, rödlök och tomater plus olja och vinäger. Det var precis lagom eftersom jag åt våfflor efteråt.

Imorgon är det dags för vägning igen: jag har redan gått upp p g a mens så jag har nog gått upp sedan förra veckan. Det räknar jag med.
Men en tröst är att jag ska bli fin i håret i morgon åtminstone. Alltid något!

Kram

2 kommentarer:

  1. våfflor e smaskens- jag lääängtar tills jag unnar mig det! Ha det gött hos frissan. kram

    SvaraRadera
  2. Å jag missade helt våffeldagen... Nåt som aldrig tidigare har hänt!!!
    Hoppas vägningen gick bra och att du blev nöjd med håret :0)
    Bild kanske?!

    Kram

    SvaraRadera