tisdag 3 mars 2009

Har ätit alla måltider idag

Idag är första dagen som jag har ätit alla måltider, precis som vanligt alltså.
Frukost: 2 ägg, 2 crispsmörgåsar (det är inte finn crisp men någon tunn men ljus variant som ska vara bra) med ost på, blåbärs- banan- och mangosmoothie.
Jag var så mätt till frukosten så jag kunde faktiskt inte äta förrän till lunch. Jag var väldigt trött och svag första dagen på jobbet efter sjukdomen och jag mådde lite smått illa, så på fikarasten drack jag bara vatten (inte ens kaffe eller te). Helt slut var jag. Mitt huvud hängde inte med som det brukar, så det fick bli en mjukstart och kolla alla mail osv.
Det blev bättre till lunch, jag kände mig inte speciellt sugen, hade en otäck smak i munnen (en sådan där metallsmak som man kan få när man är/har varit sjuk). Det var laxfilé och saffranssås och till det serverades bulgur. Det var jättegott och då kom aptiten tillbaka!
Mellanmål blev en bit mörk choklad och så ett äpple precis innan jag gick hem.
Kvällsmaten blev kebabpaj, det skulle ha varit med sojamjöl i botten men det fanns inte hemma så då tog jag dinkelmjöl istället och det blev gott. Nu är jag mätt!

Det ska bli intressant att se vad vågen säger i morgon bitti.

Från och med den här veckan ska jag börja med 1 officiell vägning/vecka. Det får bli torsdagar. Jag kommer naturligtvis att väga mig emellanåt "i smyg" bara för att se vart det barkar hän, och det kan hända att jag skriver det i inläggen men jag listar upp vikten vecka för vecka som många av er andra har gjort.

4 kommentarer:

  1. Så då kommer det en vågsiffra här imorgon då? :) Jag tycker det är kul med vågsiffror...;)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ta det lugnt och återfå krafterna i bra takt! :)

    SvaraRadera
  3. Vet vilken crispsmörgås du menar, den är såå god :)

    SvaraRadera
  4. Skönt att du är kurerad igen..lycka till med vågen i morgon..kram

    SvaraRadera