tisdag 10 mars 2009

Tillplattad av hälsoundersökning

Ja, så kände jag mig igår: jag var på mammografi och vad ont det kan göra! Jag mindes inte att det gjorde så ont första gången. Det är så man tittar efteråt så att de sitter kvar och inte höggs av, för det kändes så. Jag vet att det är ett nödvändigt ont och det går ganska fort och jag är väldigt tacksam att få gå på mammograf, men:man ska stå där med bröstet mellan de kalla glasskivorna och bak med axeln och upp med hakan - samtidigt. Inte underligt att jag hade ont på dagen efteråt, jag kände mig alldeles öm! :-) Det tog bara 5 min så var det klart, sedan kunde jag åka till jobbet. Jag får besked inom 4 veckor, just nu har de ont om läkartider.

1 kommentar:

  1. Aj då! Men visst är det en förmån att det finns! Än har jag inte fått gått...

    Kram

    SvaraRadera