lördag 14 mars 2009

Ikväll gäller det att rätt låt vinner!

Snälla, snälla, snälla rösta på rätt låt ikväll så att vi slipper skämmas i Moskva! Jag pratar om Malena, låten som har allt och som ger mig gåshud och som får mig att vilja bli operasångerska!! Den kommer att slå i ESC! Mitt topp-3-tips är:
1. Malena
2. Måns
3. Alcazar (de är min andra favorit ikväll och fick för övrigt mest applåder på genrepet igår kväll).

Publikundersökningen vanns dock av E.M.D (inte helt oväntat). Caroline af Ugglas kan skrällvinna, hon kan skrälla skrälla skrälla.....och låten är inte alls dum egentligen och hon sjunger helt underbart. Även om jag inte vill att hon ska vinna så blir jag inte jätteledsen om hon gör det!

Idag har jag schlagerjympat och det var jättekul, man tog i mer än någon annan gång. Älskar man musiken gör man det! Det var knökfullt, kö ända ut på gatan, det får plats 150 i salen och det var verkligen fullt! De skulle ha 1 pass till! Jag var rätt trött i benen efteråt.

Uppladdningen inför kvällen är klar, då jag har lyssnat på MF-skivan också!

Hoppas att rätt låt vinner, och det blir såå spännande! Det är så jämnt startfält så man kan verkligen inte säga vilken som kommer att vinna!

Kram på er och ha en trevlig Mello-kväll!

5 kommentarer:

  1. Jag sitter med laddad framför tv,n och håller på Måns ,EMD och Alcatzar....kramar

    SvaraRadera
  2. Vår absoluta favvo tog hem det du! Det var gött att se! :)

    Kram å trevlig dag!

    SvaraRadera
  3. Ja, jag är såå glad. Jag hoppade och skrek högt av glädje!! Jag är så stolt att vi skickar henne till Moskva! Det var riktigt svettigt!
    Kram och ha en trevlig dag själv
    Själv ska jag krypa ner i sängen igen, eftersom jag har fått feber och inte alls mår bra (typiskt)

    SvaraRadera
  4. Rätt låt vann- LÄTT!!!!!!
    Krya på dig Kram

    SvaraRadera
  5. Schlager jympa låter jättekul!

    Kul för dig att "din" låt vann! Jag är inte rikigt överens med den än... Tror dock att den kommer att gå bra i Moskva!

    Kram

    SvaraRadera