fredag 13 mars 2009

Dagens mat!

Frukosten kl 7.30 bestod som vanligt av 2 kokta ägg, smoothie, crispbröd med ost på. Jag åt ett äpple som mellanmål kl 9.
Lunchen kl 11.30 var orientalisk köttfärssås med fullkornsris och det var veckans GI-rätt på ComInn.
Eftersom det är fredag var det fredagsfika, men jag tog bara en halv skiva från en vetekrans.
Nu väntar jag på att kvällsmaten ska bli klar: det blir varmrökt lax med kall gräddfilssås och några potatisar och blomkål, morötter och broccoli till. Laxen köpte jag på julmarknaden i Ekenäs slott, som har legat i frysen sedan dess, och den är riktigt god. Till det köpte jag en kryddblandning som några kockar har gjort, den köpte jag också där, den blandar jag i gräddfilen. Det var jättegott kommer jag ihåg från marknaden.

Nu är jag riktigt hungrig! Jag är så trött idag också efter 3-dagarsmöte tisdag-torsdag på jobbet, så jag får se hur länge jag orkar vara uppe, men jag ska försöka vara vaken till slutet på Let's Dance! Min personliga favorit är Magnus! Heja honom!

Ha en mysig fredagskväll!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar